Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Veri Yapıları ve Algoritmalar EBT 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NEJAT YUMUŞAK
Dersi Verenler Prof.Dr. NEJAT YUMUŞAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bilgilerin bilgisayar belleğinde saklanması ve bu bilgilere ulaşılması için tasarlanmış temel veri yapılarının sunulması.
Dersin İçeriği Veri kavramı ve veri tipleri, Listeler, balı listeler, Kuyruk, Yığıt, ikili ağaç ve uyugulama alanları, sıkıştırma algoritmaları, Sıralama algoritmaları ve bunların karşılaştırılmaları, arama algoritmaları ve bunların karşılaştırılmaları ve hash tabloları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Veri yapaısı tasarlama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem,
2 Uygun veri yapısını seçme Anlatım, Soru-Cevap,
3 Algoritmaları karşılaştırma Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem,
4 Veri soyutlama yeteneği Anlatım, Soru-Cevap,
5 Daha etkin program yazma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel veri tipleri ve veri kavramı 1. Hafta Sunusu
2 Özyineleme kavramı (Recursion) 2. Hafta Sunusu
3 Liste veri yapısı ve uygulamaları 3. Hafta Sunusu
4 Bağlı liste, çift yönlü listeler, tek yönlü bağlı listeler 4. Hafta Sunusu
5 Yığıt veri yapısı ve uygulamaları 5. Hafta Sunusu
6 Kuyruk veri yapısı ve uygulamaları 6. Hafta Sunusu
7 Öncelikli kuyruk ve Heap ağacı 7. Hafta Sunusu
8 Ağaç veri yapısı ve uygulamaları 8. Hafta Sunusu
9 İkili arama ağaçlarıve uygulamaları 9. Hafta Sunusu
10 Veri Sıkıştırma algoritmaları 10. Hafta Sunusu
11 Sıralama yöntemleri (Insertion, Selection, Bubble) 11. Hafta Sunusu
12 Sıralama yöntemleri (Merge, Quick, Heap) 12. Hafta Sunusu
13 Arama Yöntemleri 13. Hafta Sunusu
14 Hash tabloları, 14. Hafta Sunusu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. C/C++ ile Veri Yapıları ve Çözümlü Uygulamalar, Prof. Dr. Nejat Yumuşak, Muhammed Fatih Adak
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Veri yapaısı tasarlama
2 Uygun veri yapısını seçme
3 Algoritmaları karşılaştırma
4 Veri soyutlama yeteneği
5 Daha etkin program yazma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 35
2. Ödev 35
1. Ara Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6