Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Yönetiminin Temelleri | MYU 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | e-Mühendislik Yönetimi programına giriş niteliği taşıyan bu ders ile programın öğrencilerine/katılımcılarına temel mühendislik prensipleri hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. Bu sayede dahil oldukları kurum ya da işletmede projelerini, işlerini etkin ve verimli bir biçimde yönetmeleri ve liderlik etmeleri sağlanmak istenmektedir. |
Dersin İçeriği | Mühendislik ve Mühendislik Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik ve yönetime dair temel uygulama alanlarını öğrenmek | Soru-Cevap, Rol Oynama, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Mühendislik Yönetimi alanına dair temel kavramları öğrenmek | Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Bir işletmede etkin-optimum kaynak yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak | Anlatım, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Sosyal, beşeri ve teknik kapsamda yönetimin temel fonksiyonlarını öğrenmek ve etkili bir yönetim için metot, teknik ve stratejiler geliştirmek | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik ve mühendislik yönetimine giriş ve temel kavramlar | |
2 | Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimi, prensipleri ve öncüleri | |
3 | Yönetimin temel fonksiyonları-Planlama | |
4 | Yönetimin temel fonksiyonları-Örgütleme | |
5 | Yönetimin temel fonksiyonları-Eşgüdümleme | |
6 | Yönetimin temel fonksiyonları Yöneltme | |
7 | Yönetimin temel fonksiyonları-Kontrol | |
8 | Organizasyonel yapılanma ve ilkeleri, çalışma ortamı planlaması ve gözetimi | |
9 | Yeni örgüt yapıları-sanal örgüt, şebeke örgüt, yalın örgüt vs. | |
10 | Örgütsel çatışma, nedenleri, Çatışma yönetimi, Toplantı yönetimi | |
11 | Temel mühendislik hesapları ve ekonomi ilkeleri | |
12 | Dijittal dönüşüm ve yönetimde yansımaları | |
13 | Kalite-Ergonomi-Verimlilik | |
14 | Modern İşletmecilik yöntemleri ve başarılı ulusal-uluaslararası örnekler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS üzerinden ilgili dönemde güncel olarak yükleniyor. |
Ders Kaynakları | Daniel L. Babcock. Managing Engineering and Technology.Printice Hall 1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mühendislik ve yönetime dair temel uygulama alanlarını öğrenmek | ||||||
2 | Mühendislik Yönetimi alanına dair temel kavramları öğrenmek | ||||||
3 | Bir işletmede etkin-optimum kaynak yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak | ||||||
4 | Sosyal, beşeri ve teknik kapsamda yönetimin temel fonksiyonlarını öğrenmek ve etkili bir yönetim için metot, teknik ve stratejiler geliştirmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 500 |
1. Final | 80 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 460 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |