Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Diyabet Hemşireliği | HMS 625 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye birinci, ikinci, üçüncü korumayı esas alarak diyabetli bireyin tanılanması, bakımı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmak ve diyabet hemşireliği ile ilgili ulusal ve uluslararası alandaki ilerlemeler hakkında bilgi sahibi olmasının sağlanması |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Diyabetin tanımı, tipleri, tedavisi, hemşirelik bakımı | ||
2 | Diyabetin global etkileri ve dünyada diyabetin durumu ve diyabet hastalarının durumu | ||
3 | Diyabetin neden olduğu komplikasyonlar | ||
4 | Diyabet tanı ve tedavisinde kullanılan yeni teknoloji cihazlar | ||
5 | Diyabet tedavisindeki yeni yaklaşımlar | ||
6 | Diyabet tedavisinde kullanılan antidiyabetik bitkiler |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Diyabetin tanımı, tipleri, tedavisi | |
2 | Diyabetin tanımı, tipleri, tedavisi | |
3 | Diyabette hemşirelik bakımı | |
4 | Diyabette hemşirelik bakımı | |
5 | Diyabet ve global etkileri | |
6 | Diyabet ve global etkileri | |
7 | Diyabetin Komplikasyonları | |
8 | Diyabetin Komplikasyonları | |
9 | Diyabet tanı ve tedavisinde kullanılan cihazlar | |
10 | Diyabet tanı ve tedavisinde kullanılan cihazlar | |
11 | Diyabet tedavisinde yeni yaklaşımlar | |
12 | Diyabet tedavisinde yeni yaklaşımlar | |
13 | Diyabet tedavisinde kullanılan antidiyabetik bitkiler | |
14 | Diyabet tedavisinde kullanılan antidiyabetik bitkiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirtaş, A., & Akbayrak, N. (2017). Development of an assessment scale for treatment compliance in type 2 Diabetes Mellitus in Turkish population: Psychometric evaluation. International journal of nursing sciences, 4(3), 244-251. Sarı, E. S., & Kırbaş, Z. Ö. (Eds.). (2022). Diyabet ve Hemşirelik. Akademisyen Kitabevi. ElSayed, N. A., Aleppo, G., Aroda, V. R., Bannuru, R. R., Brown, F. M., Bruemmer, D., ... & Gabbay, R. A. (2023). 1. Improving Care and Promoting Health in Populations: Standards of Care in Diabetes—2023. Diabetes Care, 46(Supplement_1), S10-S18. Erdogan S and Özcan Ş. (Eds.). (2021). Diyabet Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Diyabetin tanımı, tipleri, tedavisi, hemşirelik bakımı | 5 | 5 | ||||||
2 | Diyabetin global etkileri ve dünyada diyabetin durumu ve diyabet hastalarının durumu | 5 | 5 | ||||||
3 | Diyabetin neden olduğu komplikasyonlar | 5 | 5 | ||||||
4 | Diyabet tanı ve tedavisinde kullanılan yeni teknoloji cihazlar | 5 | 5 | ||||||
5 | Diyabet tedavisindeki yeni yaklaşımlar | 5 | 5 | ||||||
6 | Diyabet tedavisinde kullanılan antidiyabetik bitkiler | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |