Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kronik Hastalıklar ve Gebelik | HMS 689 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | En çok karşılaşılan kronik hastalıklarda kadınların prekonsepsiyonel, antenatal, intranatal, postnatal dönemlerde hemşirelik yaklaşımlarının ve hastalık yönetiminin ele alınarak öğretilmesi amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Pregestasyonel Hipertansiyonda Gebelik ve Yönetimi; Pregestasyonel Diyabette Gebelik ve Yönetimi; Kronik Böbrek Hastalığı ve Böbrek Replasman Tedavilerinde Gebelik ve Yönetimi; Kronik Viral Enfeksiyonlarda Gebelik ve Yönetimi; Kardiyovasküler Hastalıklarda Gebelik ve Yönetimi; Tiroid Hastalarında Gebelik ve Yönetimi; Astımda Gebelik ve Yönetimi; Romatoid Artritde Gebelik ve Yönetimi; Multipl Sklerozda Gebelik ve Yönetimi; Sistemik Lupus Eritematozusda Gebelik ve Yönetimi; Epilepside Gebelik ve Yönetimi; Bağışıklık Sistemi Hastalıklarında Gebelik ve Yönetimi; Kan Hastalıklarında Gebelik ve Yönetimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kronik hastalıkların kadın sağlığı üzerindeki etkisini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Kronik hastalığı olan gebeyi izler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Kronik hastalığı olan kadının sorunlarının çözümünde görev ve sorumluluk üstlenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pregestasyonel Hipertansiyonda Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
2 | Pregestasyonel Diyabette Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
3 | Kronik Böbrek Hastalığı ve Böbrek Replasman Tedavilerinde Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
4 | Kronik Viral Enfeksiyonlarda Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
5 | Kardiyovasküler Hastalıklarda Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
6 | Tiroid Hastalarında Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
7 | Astımda Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
8 | Romatoid Artritde Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
9 | Multipl Sklerozda Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
10 | Sistemik Lupus Eritematozusda Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
11 | Epilepside Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
12 | Bağışıklık Sistemi Hastalıklarında Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
13 | Kan Hastalıklarında Gebelik ve Yönetimi | Literatür tarama |
14 | Dersin değerlendirilmesi | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 11. Adadıoğlu Ö., Turan Z. (2021) Sağlık Profesyonelleri için Kronik Hastalıklarda Gebelik ve Yönetimi, 1. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri 22. Yazıcı H, Hamuryudan V, Sonsuz A (ed).(2012) Cerrahpaşa İç Hastalıkları. 1. Baskı. İstanbul: Medikal Yayıncılık 33. Durna Z, Oğuz G. (2018) Kronik Hastalıklar ve Yönetimi. Aştı N, editör. Kronik Hastalıklarda Bakımın Yönetiminde Bütüncü Yaklaşımla Ekip Çalışması. Ankara: Türkiye Klinikleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kronik hastalıkların kadın sağlığı üzerindeki etkisini anlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
2 | Kronik hastalığı olan gebeyi izler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
3 | Kronik hastalığı olan kadının sorunlarının çözümünde görev ve sorumluluk üstlenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi (Uygulama) | 14 | 6 | 84 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |