Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kadın Sağlığı ve Etik | HMS 648 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü öğrencilerin, etik kavramları bilmeleri, kadın sağlığı alanındaki hemşirelikugulamalarında etik problemleri çözümleri ile birlikte öğrenmeleri ve güncel yasal düzenlemeleri ve yönetmelikleri öğrenmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Etik kavramlar, etik ilkeler, hemşirelik ve etik, üreme sağlığında etik konular, perinatolojide etik konular, jinekolojide etik konular. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Etik kavramlarını bilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Hemşirelikte etiğin önemini bilir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Kadın sağlığı alanındaki hemşirelik ugulamalarında etik problemleri ve çözümleri bilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Kadın Sağlığı uygulamaları ile ilgili güncel yasal düzenlemeleri bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etik Kavramı ve Etik Türleri | Literatür tarama |
2 | Tıpta Temel Etik İlkeler | Literatür tarama |
3 | Hemşirelik ve Etik | Literatür tarama |
4 | Etik Problemleri Anlama Etik Karar Verme | Literatür tarama |
5 | Etik Kurullar | Literatür tarama |
6 | Embriyo Dondurulması, Transferi ve Etik | Literatür tarama |
7 | Taşıyıcı Annelik ve Etik | Literatür tarama |
8 | Prenatal Tanı Yöntemleri, Cinsiyet Seçimi ve Etik | Literatür tarama |
9 | Kürtaj ve Etik Yaklaşımlar | Literatür tarama |
10 | Kontraseptif Yöntemlerin Sunulmasında Etik İlkeler | Literatür tarama |
11 | Genital Muayene, Mutilasyon ve Etik | Literatür tarama |
12 | Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar ve Etik | Literatür tarama |
13 | Terapötik Abortus ve Etik | Literatür tarama |
14 | Sezaryen ve Etik | Literatür tarama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | 1. Sert, G. (2004). Hasta Hakları Uluslararası Bildirgeler ve Tıp Etiği Çerçevesinde. Babil Yayınları. İstanbul.
2. Veatch, R. W.(2010). Biyoetiğin temelleri. (T. Güven, Çev.), (2. Basım). İstanbul: AND Danışmanlık ve Yayıncılık.
3. Hemşirelik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (19 Nisan 2011 -Resmi Gazete- Sayı: 27910)
4. Sert, G. (2012). Vakalarla Türkiye'de üreme hakları. İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı.
5. Terakye, G., Ocakçı A.F. (2013). Etik konulardan seçmeler. 1. bs. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevi.
6. Burkhardt, M. A., & Nathaniel, A.K. (2013). Çağdaş hemşirelikte etik.(Çev Edt. Alpar Ş.E., Bahçecik N., Karabacak Ü.) İstanbul Tıp Kitabevi.
7. Sağlık Bakanlığı Personeli İş ve Görev Tanımlarına Dair Yönetmelik (22 Mayıs 2014-Resmi Gazete- Sayı: 29007)
8. Illysa R. Foster - Jon Lasser - Jones & Bartlett (2015). Ebelik Uygulamalarında Profesyonel Etik. (Çev Edt. Ersoy, N., Özcan, M. ve Ergin, A.) Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
9. Güncel literatür taramaları
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Etik kavramlarını bilir | ||||||||
2 | Hemşirelikte etiğin önemini bilir | ||||||||
3 | Kadın sağlığı alanındaki hemşirelik ugulamalarında etik problemleri ve çözümleri bilir | ||||||||
4 | Kadın Sağlığı uygulamaları ile ilgili güncel yasal düzenlemeleri bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 40 | 40 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |