Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Cerrahisi Hemşireliği | HMS 623 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK AYGİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. DİLEK AYGİN, Dr.Öğr.Üyesi HANDE CENGİZ AÇIL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alanı ile ilgili bilgilere ulaşır. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
2 | Araştırma ya da hemşirelik uygulamalarında, kanıta dayalı veritabanını kullanır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Araştırma makalesi hazırlamayı öğrenir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Cerrahisinde Hasta Güvenliği | |
2 | Çocuk Cerrahisinde Etik ve Yasal Konular | |
3 | Perioperatif Dönemde Çocuğun Değerlendirilmesi, Bakımı ve Aileye Yaklaşım | |
4 | Pediatride Günübirlik Cerrahi ve Hemşirelik Bakımı | |
5 | Çocuk Cerrahisinde Ağrı Yönetimi | |
6 | Pediatrik Travmalarda Hemşirelik Bakımı | |
7 | Çocukta Kalp ve Dolaşım Sistemi Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı | |
8 | Çocukta Kalp ve Dolaşım Sistemi Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı | |
9 | Çocukta Sindirim Sistemi Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı | |
10 | Çocukta Genito-Üriner Sistem Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı | |
11 | Çocukta Sinir Sistemi Cerrahisinde Hemşirelik Bakımı | |
12 | Pediatrik Organ Transplantasyonunda Hemşirelik Bakımı | |
13 | Preoperatif – Postoperatif Dönem Oyun ve Etkinlikler | |
14 | Çocuk Cerrahisinde Güncel Konular |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alanı ile ilgili bilgilere ulaşır. | ||||||||
2 | Araştırma ya da hemşirelik uygulamalarında, kanıta dayalı veritabanını kullanır. | ||||||||
3 | Araştırma makalesi hazırlamayı öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|