Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelik Uygulamalarında Güncel Yaklaşımlar ve Bakım Teknolojilerinin Kullanımı | HMS 674 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hemşirelik uygulamalarındaki güncel yaklaşımları, bilimsel araştırma sonuçlarını ve bakım teknolojilerinin uygulamaya yansımasını incelemektir |
Dersin İçeriği | Bu ders hemşirelik uygulamalarına yönelik araştırma sonuçlarını ve hemşirelik uygulamalarında bilişim teknolojisini içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kanıta dayalı hemşirelik bakımını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Hemşirelik uygulamalarına yönelik araştırma bulgularını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Hemşirelik bakımında yeni teknolojileri kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam Bulgularına Yönelik Araştırma Sonuçları | |
2 | Ilaç Uygulamalarına Yönelik Araştırma Sonuçları | |
3 | Solunum Sistemine Yönelik Araştırma Sonuçları | |
4 | Sindirim Sistemine Yönelik Araştırma Sonuçları | |
5 | Üriner Sisteme Yönelik Araştırma Sonuçları | |
6 | Kayıp, Ölüm ve Yas ile ilgili Araştırma Sonuçları | |
7 | Spritüel Balkım ile İlgili Araştırma Sonuçları | |
8 | Hasta Güvenliği İle İlgili Araştırma Sonuçları | |
9 | Hemşirelik uygulamalarında bilişim teknolojisi –uygulama alanından bir örnek | |
10 | Hemşirelik uygulamaların bilişim teknolojileri –makale sunumu | |
11 | Hemşirelik uygulamaların bilişim teknolojileri –uygulama alanından bir örnek | |
12 | Hemşirelik uygulamaların bilişim teknolojileri –makale sunumu | |
13 | Hemşirelik uygulamaların bilişim teknolojileri – uygulama alanından bir örnek | |
14 | Hemşirelik uygulamaların bilişim teknolojileri –makale sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Brown SJ.(2009) Evidence Based Nursing; the research- practice connection. Jones and Bartlett Publishers |
Ders Kaynakları | Brown SJ.(2009) Evidence Based Nursing; the research- practice connection. Jones and Bartlett Publishers |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kanıta dayalı hemşirelik bakımını tartışır | ||||||||
2 | Hemşirelik uygulamalarına yönelik araştırma bulgularını analiz eder | ||||||||
3 | Hemşirelik bakımında yeni teknolojileri kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |