Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hemşirelik Uygulamalarında Güncel Yaklaşımlar ve Bakım Teknolojilerinin Kullanımı HMS 674 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, hemşirelik uygulamalarındaki güncel yaklaşımları, bilimsel araştırma sonuçlarını ve bakım teknolojilerinin uygulamaya yansımasını incelemektir

Dersin İçeriği

Bu ders hemşirelik uygulamalarına yönelik araştırma sonuçlarını ve hemşirelik uygulamalarında bilişim teknolojisini içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kanıta dayalı hemşirelik bakımını tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
2 Hemşirelik uygulamalarına yönelik araştırma bulgularını analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Hemşirelik bakımında yeni teknolojileri kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaşam Bulgularına Yönelik Araştırma Sonuçları
2 Ilaç Uygulamalarına Yönelik Araştırma Sonuçları
3 Solunum Sistemine Yönelik Araştırma Sonuçları
4 Sindirim Sistemine Yönelik Araştırma Sonuçları
5 Üriner Sisteme Yönelik Araştırma Sonuçları
6 Kayıp, Ölüm ve Yas ile ilgili Araştırma Sonuçları
7 Spritüel Balkım ile İlgili Araştırma Sonuçları
8 Hasta Güvenliği İle İlgili Araştırma Sonuçları
9 Hemşirelik uygulamalarında bilişim teknolojisi –uygulama alanından bir örnek
10 Hemşirelik uygulamaların bilişim teknolojileri –makale sunumu
11 Hemşirelik uygulamaların bilişim teknolojileri –uygulama alanından bir örnek
12 Hemşirelik uygulamaların bilişim teknolojileri –makale sunumu
13 Hemşirelik uygulamaların bilişim teknolojileri – uygulama alanından bir örnek
14 Hemşirelik uygulamaların bilişim teknolojileri –makale sunumu
Kaynaklar
Ders Notu

Brown SJ.(2009) Evidence Based Nursing; the research- practice connection. Jones and Bartlett Publishers

Craven R.F, Hirnle C.J. (2009): Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. 6th Edition. Lippincott. Williams and Willkins. Philadelphia

Menyk BM, Fineout-Overholt E (2005).Evidence-Based Practice In Nursing&Healthcare A Guide to Best Practice.Lippincott Williams&Wilkins Philadelphia

Potter P.A., Perry A.G. (2004) Fundamentals of Nursing, 6 th Ed., Mosby. 2.Kozier B., Erb G., Berman A., Snyder S. (2007) Fundamentals of Nursing, Concepts, Practices, Process, 8 th ed., Prentice Hall.

Craig JV, Smith RL (2002). The Evidence-Based Practice Manual For Nurses. Churchill Liwingston

Ders Kaynakları

Brown SJ.(2009) Evidence Based Nursing; the research- practice connection. Jones and Bartlett Publishers

Craven R.F, Hirnle C.J. (2009): Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. 6th Edition. Lippincott. Williams and Willkins. Philadelphia

Menyk BM, Fineout-Overholt E (2005).Evidence-Based Practice In Nursing&Healthcare A Guide to Best Practice.Lippincott Williams&Wilkins Philadelphia

Potter P.A., Perry A.G. (2004) Fundamentals of Nursing, 6 th Ed., Mosby. 2.Kozier B., Erb G., Berman A., Snyder S. (2007) Fundamentals of Nursing, Concepts, Practices, Process, 8 th ed., Prentice Hall.

Craig JV, Smith RL (2002). The Evidence-Based Practice Manual For Nurses. Churchill Liwingston

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir.
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. X
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Kanıta dayalı hemşirelik bakımını tartışır
2 Hemşirelik uygulamalarına yönelik araştırma bulgularını analiz eder
3 Hemşirelik bakımında yeni teknolojileri kullanır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 6 6
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6