Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İç Hastalıkları Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Uygulamalar I | HMS 671 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamanın önemi ve hemşirelik bakımında kanıta dayalı rehberlerin kullanımı konusunda bilgi, beceri ve deneyim kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmayı, verilerin analizini, araştırma ve uygulamalarda kanıta dayalı veri tabanı ve yayınların kullanım esaslarını kapsar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
2 | Verilerin analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kanıt nedir? Kanıta dayalı uygulama? Kanıta dayalı hemşirelik? | |
2 | Kanıt nedir? Kanıta dayalı uygulama? Kanıta dayalı hemşirelik? | |
3 | Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamalarda engeller nelerdir? Engelleri belirleyebilme ve engellere yönelik strateji geliştirme. Kanıta dayalı hemşirelik için stratejiler. | |
4 | Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamalarda engeller nelerdir? Engelleri belirleyebilme ve engellere yönelik strateji geliştirme. Kanıta dayalı hemşirelik için stratejiler. | |
5 | Tıpta ve hemşirelikte kanıt düzeyi sınıflamaları: kanıt merkezleri. Elde edilebilir en iyi kanıt? | |
6 | Tıpta ve hemşirelikte kanıt düzeyi sınıflamaları: kanıt merkezleri. Elde edilebilir en iyi kanıt? | |
7 | Kanıta dayalı uygulama için geliştirilen modeller | |
8 | Kanıta dayalı uygulama için geliştirilen modeller | |
9 | Nicel araştırmalarda kanıt sentezi (meta analiz, sistematik derleme), prosesi ve uygulanabilirliği | |
10 | Nicel araştırmalarda kanıt sentezi (meta analiz, sistematik derleme), prosesi ve uygulanabilirliği | |
11 | Klinik rehberlerin (KR) kullanımı ve geliştirilmesi, karakteristikleri?, KR’ler uygulamada nasıl kullanılır? | |
12 | Klinik rehberlerin (KR) kullanımı ve geliştirilmesi, karakteristikleri?, KR’ler uygulamada nasıl kullanılır? | |
13 | Kanıta dayalı klinik protokoller oluşturma. Klinik protokoller ve kanıta dayalı kılavuzları değerlendirme | |
14 | Kanıta dayalı klinik protokoller oluşturma. Klinik protokoller ve kanıta dayalı kılavuzları değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ‐Evidence‐Based Nursing Care Guidelines Medical Surgical İnterventions 2008 (Ackley, Ladwig, Swan,Tucker) |
Ders Kaynakları | ‐Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. ‐Can G. Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi, Mavi İletişim Danışmanlık AŞ Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşır. | 5 | |||||||
2 | Verilerin analizini yapar. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |