Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pediatrik Farmakoloji | HMS 630 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yenidoğandan adolesana kadar olan süreçte, pediatrik tedavilerde dikkate alınması gereken temel prensipleri sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği yenidoğandan adolesana kadar olan süreçte, pediatrik tedavilerde dikkate alınması gereken temel prensipleri sunmaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuklarda büyüme gelişmenin ilaçların emilimi ve dağılımının üzerindeki etkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Gebelikte kullanılan ilaçların risklerini ve yararlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Gelişim sırasında meydana gelen fizyolojideki yapısal ve işlevsel değişiklikleri değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuklarda farmakokinetik değişiklikler | |
2 | Çocuklarda farmakokinetik değişiklikler | |
3 | Çocuklarda ilaç güvenliği | |
4 | Çocuklarda ilaç güvenliği | |
5 | Hamilelik sırasında ilaç kullanımı, Ilaçların riskleri ve yararları | |
6 | Çocuklarda sağlık başarısızlık farmakolojik tedavi | |
7 | Çocuklarda sağlık başarısızlık farmakolojik tedavi | |
8 | Astım farmakoterapisi | |
9 | Pediatrik kanser farmakoloji | |
10 | Çocuklarda ağrı yönetimi | |
11 | Çocuklarda ağrı yönetimi | |
12 | Diyabet farmakoloji | |
13 | Çocuklarda ilaç uygulama teknikleri | |
14 | Çocuklarda ilaç uygulama teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | Dökmeci,İ. (2010). Sağlık Yüksek Okulları İçin Farmakoloji Kısaltılmış Temel Bilgiler, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuklarda büyüme gelişmenin ilaçların emilimi ve dağılımının üzerindeki etkisini kavrar. | ||||||||
2 | Gebelikte kullanılan ilaçların risklerini ve yararlarını değerlendirir | ||||||||
3 | Gelişim sırasında meydana gelen fizyolojideki yapısal ve işlevsel değişiklikleri değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |