Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pediatrik Farmakoloji HMS 630 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NURSAN ÇINAR
Dersi Verenler Prof.Dr. NURSAN ÇINAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı yenidoğandan adolesana kadar olan süreçte, pediatrik tedavilerde dikkate alınması gereken temel prensipleri sunmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği yenidoğandan adolesana kadar olan süreçte, pediatrik tedavilerde dikkate alınması gereken temel prensipleri sunmaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuklarda büyüme gelişmenin ilaçların emilimi ve dağılımının üzerindeki etkisini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Gebelikte kullanılan ilaçların risklerini ve yararlarını değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Gelişim sırasında meydana gelen fizyolojideki yapısal ve işlevsel değişiklikleri değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuklarda farmakokinetik değişiklikler
2 Çocuklarda farmakokinetik değişiklikler
3 Çocuklarda ilaç güvenliği
4 Çocuklarda ilaç güvenliği
5 Hamilelik sırasında ilaç kullanımı, Ilaçların riskleri ve yararları
6 Çocuklarda sağlık başarısızlık farmakolojik tedavi
7 Çocuklarda sağlık başarısızlık farmakolojik tedavi
8 Astım farmakoterapisi
9 Pediatrik kanser farmakoloji
10 Çocuklarda ağrı yönetimi
11 Çocuklarda ağrı yönetimi
12 Diyabet farmakoloji
13 Çocuklarda ilaç uygulama teknikleri
14 Çocuklarda ilaç uygulama teknikleri
Kaynaklar
Ders Notu

Yayınlanmamış ders notları

Ders Kaynakları

Dökmeci,İ. (2010). Sağlık Yüksek Okulları İçin Farmakoloji Kısaltılmış Temel Bilgiler, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
Dural, E. (2010) Hemşireler için Farmakoloji Ders Notları, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
Sumner J. Yaffe, Jacob V. Aranda, (2012). (Editor)Neonatal and Pediatric Pharmacology: Therapeutic Principles in Practice

Süzer, Ö.(2008). Farmakoloji Ders Kitabı, İstanbul.
-

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar.
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir.
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır.
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Çocuklarda büyüme gelişmenin ilaçların emilimi ve dağılımının üzerindeki etkisini kavrar.
2 Gebelikte kullanılan ilaçların risklerini ve yararlarını değerlendirir
3 Gelişim sırasında meydana gelen fizyolojideki yapısal ve işlevsel değişiklikleri değerlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 159
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,36
Dersin AKTS Kredisi 6