Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yenidoğan ve Bakımı HMS 615 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NURSAN ÇINAR
Dersi Verenler Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, Dr.Öğr.Üyesi DİLEK MENEKŞE,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yenidoğan ve ailelerine yönelik bakımı planlayıp uygulayabilme bilgi ve becerisini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Sağlıklı ve riskli yenidoğanların özellikleri ve bakımı , yenidoğan hastalıkları ve bakımı ,Aile bebek etkileşimi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yenidoğan sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları bilir ve gerçekleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama,
2 Aile merkezli bakımın önemini kavrar Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
3 Yenidoğan hemşireliğinin felsefesini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türkiyede veDünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu
2 Yenidoğan Döneminin Önemi ve Yenidoğan Sağlığının Değerlendirilmesi
3 Yenidoğan Döneminin Önemi ve Yenidoğan Sağlığının Değerlendirilmesi
4 Sağlıklı Yenidoğan ve Bakımı
5 Sağlıklı Yenidoğan ve Bakımı
6 Sağlıklı Yenidoğan ve Bakımı
7 Riskli Yenidoğanlar ve Sınıflandırılması
8 Riskli Yenidoğanlar ve Sınıflandırılması
9 Yenidoğanda Sıvı Elektrolit Dengesi ve Metabolik Sorunlar
10 Yenidoğanda Sıvı Elektrolit Dengesi ve Metabolik Sorunlar
11 Yenidoğan Hastalıklarında Kanıt Temelli Bakım
12 Yenidoğan Hastalıklarında Kanıt Temelli Bakım
13 Yenidoğan Hastalıklarında Kanıt Temelli Bakım
14 Yenidoğan Resüsitasyonu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1- Meeks M, Hallsworth M, Yeo H. (2012). Yenidoğan Hemşireliği, Rota Tıp Kitabevi, Ankara.
2- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
3- Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey.
4- Kavaklı A,Pek H,Bahçecik N.1995.Çocuk Hastalıkları Hemşireliği, Alemdar Ofset, İstanbul.
5- Kollar LM. (2005). Wong?s Essentials of Pediatric Nursing, MJ Hockenberry, D Wilson, ML Winkelstein (Eds), Seventh Edition, Mosby.
6- Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Çilt 1 genişletilmiş 9. baskı,Cilt 2 genişletilmiş 8.baskı, Sistem Ofset.
7- Behrman ,Kliegman,Jenson. (2003).Nelson Textbook of Pediatrics.17. the Edition,W.B.Saunders Company.
8- Neyzi O, Ertuğrul T. (2010). Pediatri, 4. Baskı, 1. Cilt İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi.
9- Savaşer S., Yıldız S.(2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
10- Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (2013). Pediatri Hemşireliği, Akademisyem Tıp Kitabevi, Ankara.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir.
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. X
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Yenidoğan sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları bilir ve gerçekleştirir.
2 Aile merkezli bakımın önemini kavrar
3 Yenidoğan hemşireliğinin felsefesini açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 159
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,36
Dersin AKTS Kredisi 6