Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Nörobiyoloji HMS 622 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Beynin anatomik, nörokimyasal yapısının ve gelişiminin insan davranışları üzerindeki etkilerinin kavranması.

Dersin İçeriği

Davranışın nörobiyolojik temellerinin öğrenilmesi ile ilgili konular ve araştırmalar.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan Davranışlarının anatomik ve fizyolojik temellerini öğrenir Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Kimyasal nörotransmisyonun temellerini ve insan davranışları üzerindeki etkilerini kavrar Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Psikofarmakolojik ilaçların etki ve yan etkilerini öğrenir, bunları hemşirelik bakımında uygular Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Beynin morfolojik yapısı ve davranış
2 Beynin morfolojik yapısı ve davranış
3 Beynin morfolojik yapısı ve davranış
4 Beynin nörokimyasal yapısı ve davranış
5 Beynin nörokimyasal yapısı ve davranış
6 Beynin nörokimyasal yapısı ve davranış
7 Beynin gelişmesi ,çevre ve davranış
8 Beynin gelişmesi ,çevre ve davranış
9 Beynin gelişmesi ,çevre ve davranış
10 Uyku ve uyanıklığın nörobiyolojisi
11 Uyku ve uyanıklığın nörobiyolojisi
12 Dikkat eksiliği , hiperaktivite bozukluğunun biyolojik boyutları
13 Demanslarda Dikkat eksiliği , hiperaktivite bozukluğunun biyolojik boyutları
14 Demanslarda Dikkat eksiliği , hiperaktivite bozukluğunun biyolojik boyutlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Townsend, M.C. (2016). İçinde Özcan C.T. ve Gürhan, N. (Çev. Ed.) Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Temelleri: Kanıta Dayalı Uygulama ve Bakım Kavramları. (6. Baskı). Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi.

Öztürk, O. ve Uluşahin, A. (2016). Davranışın nörobiyolojik temelleri. İçinde Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. (14. Baskı). Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri.

Çam, O. ve Engin, E. (Ed.). (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği: Bakım Sanatı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi.

Stahl, S.M. (2015). Demans tedavisi. İçinde Stahl’ın Temel Psikofarmakolojisi. (4. baskı). (Çev. Ed. Alkın, T.). İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi.

AtkinsonRL., SimithRC., BemAJ. Nolen-HoeksemaS. Psikolojiye Giriş (4. Baskı). Arkadaş Yayınevi, Ankara. 2008.

BalkışBaymur, Feriha. Genel Psikoloji. (İstanbul, İnkılap Kitabevi, 1972).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. X
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır X
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. X
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 İnsan Davranışlarının anatomik ve fizyolojik temellerini öğrenir 4 4 0 3 1 4 4 2
2 Kimyasal nörotransmisyonun temellerini ve insan davranışları üzerindeki etkilerini kavrar 4 4 0 3 1 3 4 2
3 Psikofarmakolojik ilaçların etki ve yan etkilerini öğrenir, bunları hemşirelik bakımında uygular 4 4 0 4 1 4 4 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6