Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üreme Sağlığı II | HMS 654 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEVSER İLÇİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin kapsamında kişinin sağlıklı anne baba sürecinde bilinçlenmesi,gebeliklerde koruyucu sağlık bakımının öğrenilmesidoğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrasında izlem ve bakımın sürdürülmesini sağlaması, risklerin erken belirlenmesine yönelik hemşirelik girişimlerinin öğrenimi ve uygulanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Sağlıklı anne baba sürecinde bilinçlenme.Gebeliklerde koruyucu sağlık bakımının öğrenilmesi.Doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrasında izlem ve bakımın sürdürülmesi.Risklerin erken belirlenmesine yönelik hemşirelik girişimlerinin öğrenimi ve uygulanma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üreme sağlığı hemşirelik bakımında bakım verici , koruyucu, araştırmacı, eğitici vb. rolleri alır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Üreme sağlığı bozulduğu durumları tanımlayabilir ve uygun hemşirelik bakımı sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Üreme sağlığının koruması ve geliştirilmesine yönelik uygun girişimleri uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Gebelik, doğum ve doğum sonu döneme özgü risk durumlarını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Gebelik, doğum ve doğum sonu döneme özgü bakım sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiyede ve dünyadaki üreme sağlığı durumunu tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyada ve ülkemizde üreme sağlığı ve kadın doğum hemşiresinin rolü | Literatür taraması |
2 | İnfertilite | Literatür taraması |
3 | Kadın- erkek üreme sistemi anatomi ve fizyolojisi | Literatür taraması |
4 | Üreme sistemi endokrinolojisi | Literatür taraması |
5 | Riskli gebelikler I | Literatür taraması |
6 | Riskli gebelikler II | Literatür taraması |
7 | Doğum eylemindeki riskler ve hemşirelik bakımı | Literatür taraması |
8 | I. Ara sınav | Literatür taraması |
9 | Üreme sağlığı kavramı | Literatür taraması |
10 | Üreme hakları konusundaki uluslararası ve ulusal düzenlemeler | Literatür taraması |
11 | Beden imajı ve cinsellik, güvenli cinsellik | Literatür taraması |
12 | Cinsel kimlik sorunları ve hemşirelik yaklaşımları | Literatür taraması |
13 | Yaşlılık ve cinsellik | Literatür taraması |
14 | Jinekolojik kanserler ve cinsellik | Literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Maternal Newborn Nursing care, Towle M.A. Pearson Prentice Hall 2009. Maternity & Women’s Health Care.Lowdermilk DL, Perry SE, Mosby 2004. Perinatal Nursing. Simpson KR, Creehan PA. Lipincott Company. Philadelphia 2008. Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı. Gilbert ES, Harmon JD, (Çev. Edi. Lale Taşkın) Palme Yayıncılık, Ankara 2002 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Üreme sağlığı hemşirelik bakımında bakım verici , koruyucu, araştırmacı, eğitici vb. rolleri alır | ||||||||
2 | Üreme sağlığı bozulduğu durumları tanımlayabilir ve uygun hemşirelik bakımı sağlar | ||||||||
3 | Üreme sağlığının koruması ve geliştirilmesine yönelik uygun girişimleri uygular | ||||||||
4 | Gebelik, doğum ve doğum sonu döneme özgü risk durumlarını tartışır | ||||||||
5 | Gebelik, doğum ve doğum sonu döneme özgü bakım sağlar | ||||||||
6 | Türkiyede ve dünyadaki üreme sağlığı durumunu tanımlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |