Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşçi Sağlığı Hemşireliği | HMS 661 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Halk sağlığı hemşiresinin iş sağlığı hizmetlerindeki rol, görev ve sorumluluklarını esas alarak, işçi sağlığı ve işyeri ile ilgili riskleri değerlendirilmesi, işçi sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik hemşirelik bakımının planlanması, uygun hemşirelik girişimleri ve iş sağlığı alanındaki yasal düzenlemelerin öğretilmesini amaçlar |
Dersin İçeriği | Bu ders, halk sağlığı hemşireliğinin iş sağlığı hizmetlerinin planlanması ve yürütülmesindeki görevlerini, işçi sağlığının korunması ve geliştirilmesindeki rol ve sorumluluklarını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencinin halk sağlığı hemşiresinin iş sağlığı hizmetlerindeki sorumluluklarını açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | Öğrencinin işyeri ile ilgili risklerini ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Öğrencinin iş sağlığı alanında yasal düzenlemeleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Öğrencinin halk sağlığı hemşiresinin işçi sağlığının korunması ve geliştirilmesindeki sorumluluklarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun yönetir | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş ve işçi sağlığı kavramı, işçi sağlığında geçmişten günümüze Dünya´daki durum | |
2 | İş sağlığı ile ilgili risklerin yönetimi | |
3 | İş sağlığı düzeyini belirlenmesi | |
4 | Sosyal güvenlik kavramı | |
5 | İş sağlığı ve güvenliğinde sağlık hedefleri | |
6 | İş sağlığı hizmetlerinde stratejik planlama | |
7 | İş sağlığı düzeyini belirlenmesi | |
8 | İşçi sağlığını koruma ve geliştirme | |
9 | İşçi sağlığını koruma ve geliştirme (devam) | |
10 | Meslek hastalığı kavramı | |
11 | Mesleki kanserler | |
12 | Metal toksiklerin ve toksik kimyasalların işçi sağlığına etkileri | |
13 | Mesleki hastalıkların sosyolojik boyutu | |
14 | İş ve işçi sağlığında hemşirenin rolü ve görevleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ? Nies MA, McEwen M (2007) Community/ Public Health Nursing Promoting the Health of Populations, 4. Edition, Saunders- Elsevier Co., Canada. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencinin halk sağlığı hemşiresinin iş sağlığı hizmetlerindeki sorumluluklarını açıklar | ||||||||
2 | Öğrencinin işyeri ile ilgili risklerini ifade eder | ||||||||
3 | Öğrencinin iş sağlığı alanında yasal düzenlemeleri açıklar | ||||||||
4 | Öğrencinin halk sağlığı hemşiresinin işçi sağlığının korunması ve geliştirilmesindeki sorumluluklarını açıklar | ||||||||
5 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||||
6 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun yönetir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |