Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Solunum Sistemi Hastalıkları Hemşireliği | HMS 626 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin solunum sistemi hastalıklarının semptomlarının etyopatogenezi tedavi ve bakımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | Solunum sistemi hastalıkları fizyopatolojisi, etyolojisi, tanı, tedavisi, tedavi komplikasyonları ve kanıta dayalı hemşirelik bakımını içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Solunum sistemi hastalıklarında sık görülen semptomları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Solunum sistemi hastalıkları tanı, tedavi ve hemşirelik bakımına yönelik kanıt temelli uygulamaları bilir. | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Pulmoner rehabilitasyon uygulamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Solunum Sitemi Anatomi ve Fizyolojisi | |
2 | Solunum Sistemi Hastalıklarında Tanı Yöntemleri ve Hemşirelik Bakımı | |
3 | Solunum Sistemi Hastalıklarında Sık Görülen Semptomlar ve Kanıt Temelli Hemşirelik Uygulamaları | |
4 | Akciğer Enfeksiyonları (üst Solunum Yolu Enfeksiyonları, Pnomöniler, Akciğerin Fungal Enfeksiyonları, Paraziter Akciğer Hastalıkları, Bronşit, Akciğer Absesi, Ampiyem, Tüberküloz) ve Hemşirelik Bakımı | |
5 | Akciğer Enfeksiyonları (üst Solunum Yolu Enfeksiyonları, Pnomöniler, Akciğerin Fungal Enfeksiyonları, Paraziter Akciğer Hastalıkları, Bronşit, Akciğer Absesi, Ampiyem, Tüberküloz) | |
6 | Akciğerin Parankimal Hastalıkları Hemşirelik Bakımı | |
7 | Pulmoner Vasküler Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı | |
8 | Akciğer Tümörleri, Kanser ve Kanıt Temelli Hemşirelik Uygulamaları | |
9 | Solunum Yetmezlikleri ve Kanıt Temelli Hemşirelik Uygulamaları | |
10 | Plevral Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı | |
11 | Uykuda Solunum Bozuklukları ve Hemşirelik Bakımı | |
12 | Çevresel ve Mesleki Akciğer Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
13 | Pulmoner Rehabilitasyon | |
14 | Solunum Sistemi Hastalıklarında Kullanılan Alternatif Terapiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Solunum sistemi hastalıklarında sık görülen semptomları tanır. | ||||||||
2 | Solunum sistemi hastalıkları tanı, tedavi ve hemşirelik bakımına yönelik kanıt temelli uygulamaları bilir. | ||||||||
3 | Pulmoner rehabilitasyon uygulamalarını açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |