Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kadın Cinsel Sağlığına Profesyonel Bakış | HMS 550 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK AYGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kadın cinsel sağlığı alanında bilgi-beceriye sahip olan ve bunları çalışma alanlarına yansıtarak nitelikli bakım verabilecek hemşireler yetiştirmek. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünya'da ve Türkiye'de Cinsel Sağlık Göstergelerini kavrayabilmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Cinsel Sağlığa Giriş, Kadın Cinsel İşlev Bozukluğu (CİB) Epidemiyolojisini bilme | Gösterip Yaptırma, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | Kadın Cinsel Fonksiyon Anatomi ve Fizyolojisini öğrenme | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kadın Cinsel Fonksiyon Anatomi ve Fizyolojisini öğrenme | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
5 | Kadın Cinsel İşlev Bozukluklarında Tanı koyabilme ve Anamnez alabilme | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | Kültürlere Göre Cinsellik ve Cinsel Mitleri kavrayabilme | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
7 | Cinsiyet Değiştirme Ameliyatı ve Bakımını öğrenme | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
8 | Cinsiyet Değiştirme Ameliyatı ve Bakımını öğrenme | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
9 | Gebelik ve Cinsellik, Menopoz ve Cinsellik kavramlarını öğrenme | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
10 | Meme Kanseri Cerrahisi ve Cinsellik konularını öğrenme | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
11 | Jinekolojik Kanserler, Cerrahi Tedavi ve Cinsellik konularını öğrenme | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
12 | Kemoterap Radyoterapi, Hormonoterapinin Cinselliğe Etkileri | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
13 | Cinsel İşlev Bozukluklarında Güncel Yaklaşımları kavrayabilme | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
14 | Cinsel İşlev Bozukluklarında Güncel Yaklaşımları kavrayabilme | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünya'da ve Türkiye'de Cinsel Sağlık Göstergeleri | |
2 | Cinsel Sağlığa Giriş, Kadın Cinsel İşlev Bozukluğu (CİB) Epidemiyolojisi | |
3 | Kadın Cinsel Fonksiyon Anatomi ve Fizyolojisi | |
4 | Kadın Cinsel Fonksiyon Anatomi ve Fizyolojisi | |
5 | Kadın Cinsel İşlev Bozukluklarında Tanı ve Anamnez | |
6 | Kültürlere Göre Cinsellik ve Cinsel Mitler | |
7 | Cinsiyet Değiştirme Ameliyatı ve Bakımı | |
8 | Cinsiyet Değiştirme Ameliyatı ve Bakımı | |
9 | Gebelik ve Cinsellik, Menopoz ve Cinsellik | |
10 | Meme Kanseri Cerrahisi ve Cinsellik | |
11 | Jinekolojik Kanserler, Cerrahi Tedavi ve Cinsellik | |
12 | Kemoterap Radyoterapi, Hormonoterapinin Cinselliğe Etkileri | |
13 | Cinsel İşlev Bozukluklarında Güncel Yaklaşımlar-1 | |
14 | Cinsel İşlev Bozukluklarında Güncel Yaklaşımlar-2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -Gürsoy E, Gençalp NS. Cinsel Sağlık Eğitiminin Önemi Aile ve Toplum. Yıl:11 Cilt:6 Sayı:23 Ekim-Kasım-Aralık 2010 - Aygin D, Aslan FE. Kadın Cinsel İşlev Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Türkiye Klinikleri J mED sCİ 2005;25(3):393-9.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | ||||||
3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | ||||||
4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | ||||||
7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | ||||||
9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | ||||||
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar | ||||||
12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | ||||||
14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır | ||||||
15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dünya'da ve Türkiye'de Cinsel Sağlık Göstergelerini kavrayabilmek | |||||||||||||||
2 | Cinsel Sağlığa Giriş, Kadın Cinsel İşlev Bozukluğu (CİB) Epidemiyolojisini bilme | |||||||||||||||
3 | Kadın Cinsel Fonksiyon Anatomi ve Fizyolojisini öğrenme | |||||||||||||||
4 | Kadın Cinsel Fonksiyon Anatomi ve Fizyolojisini öğrenme | |||||||||||||||
5 | Kadın Cinsel İşlev Bozukluklarında Tanı koyabilme ve Anamnez alabilme | |||||||||||||||
6 | Kültürlere Göre Cinsellik ve Cinsel Mitleri kavrayabilme | |||||||||||||||
7 | Cinsiyet Değiştirme Ameliyatı ve Bakımını öğrenme | |||||||||||||||
8 | Cinsiyet Değiştirme Ameliyatı ve Bakımını öğrenme | |||||||||||||||
9 | Gebelik ve Cinsellik, Menopoz ve Cinsellik kavramlarını öğrenme | |||||||||||||||
10 | Meme Kanseri Cerrahisi ve Cinsellik konularını öğrenme | |||||||||||||||
11 | Jinekolojik Kanserler, Cerrahi Tedavi ve Cinsellik konularını öğrenme | |||||||||||||||
12 | Kemoterap Radyoterapi, Hormonoterapinin Cinselliğe Etkileri | |||||||||||||||
13 | Cinsel İşlev Bozukluklarında Güncel Yaklaşımları kavrayabilme | |||||||||||||||
14 | Cinsel İşlev Bozukluklarında Güncel Yaklaşımları kavrayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |