Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme | HMS 549 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin çocuğun fiziksel değerlendirmesini yapabilme konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders fiziksel değerlendirme tekniklerini, sistemlere göre çocuğun fiziksel değerlendirmesini ve kanıt temelli hemşirelik yaklaşımlarını kapsar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk ve ailesinden ayrıntılı ve kapsamlı sağlık öyküsü alarak veri toplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
2 | Aile entegre yaklaşım anlayış doğrultusunda fiziksel değerlendirme tekniklerini kullanarak elde ettiği verilere/sorunlara yönelik kanıta dayalı hemşirelik girişimlerini yapar. | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
3 | Sistemlere göre çocuğun fiziksel muayenesini yapar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
4 | Çocuğun fiziksel değerlendirmesinde eleştirel düşünme ve hemşirelik sürecini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
5 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | ||
6 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme | |
2 | Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme | |
3 | Fiziksel İncelemede Çocuğa Yaklaşımlar | |
4 | Çocukta Baş ve Boyunda Fiziksel Değerlendirme | |
5 | Çocukta Göğüs ve Akciğerlerde Fiziksel Değerlendirme | |
6 | Çocukta Kardiyovasküler Sistemi Fiziksel Değerlendirme | |
7 | Çocukta Lenf Sistemi Değerlendirmesi | |
8 | Çocukta Karın (Abdomen) Bölgesini Fiziksel Değerlendirme | |
9 | Çocukta Karın (Abdomen) Bölgesini Fiziksel Değerlendirme Dersin Devam | |
10 | Çocukta Anal ve Genital Bölgede Fiziksel Değerlendirme | |
11 | Çocukta Nörolojik Sistemi Değerlendirme | |
12 | Çocukta Deri ve Eklerini Fiziksel Değerlendirme | |
13 | Çocukta Kas ve İskelet Sistemini Fiziksel Değerlendirme | |
14 | Çocukta Kas ve İskelet Sistemini Fiziksel Değerlendirme Dersin Devamı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Görgülü R S. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri. Ankara: 72 Tasarım LTD. Şti.; 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | X | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | X | |||||
4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | X | |||||
7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | X | |||||
9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | X | |||||
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar | ||||||
12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | ||||||
14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır | ||||||
15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuk ve ailesinden ayrıntılı ve kapsamlı sağlık öyküsü alarak veri toplar. | |||||||||||||||
2 | Aile entegre yaklaşım anlayış doğrultusunda fiziksel değerlendirme tekniklerini kullanarak elde ettiği verilere/sorunlara yönelik kanıta dayalı hemşirelik girişimlerini yapar. | |||||||||||||||
3 | Sistemlere göre çocuğun fiziksel muayenesini yapar. | |||||||||||||||
4 | Çocuğun fiziksel değerlendirmesinde eleştirel düşünme ve hemşirelik sürecini kullanır | |||||||||||||||
5 | ||||||||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |