Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelik Bakımında İleri Teknoloji | HMS 546 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önerilen Seçmeli Dersler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Dili | Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU, | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kategorisi | Diğer | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bireysel hasta bakımına ilişkin hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi kullanabilmek ve bakımı geliştirmek. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelik alanında kullanılan bilişim teknolojilerine yönelik bilgi ve farkındalığı arttar | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
3 | Araç ve gereci bireyin bakımı ile örüntüleyebilir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Hemşirelik bakımında kullanılan teknolojik araçları tanır ve uygular | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hemşirelik Bakımda Teknoloji ve Tarihi | |
2 | Bakımda Teknolojinin Etik Yönü | |
3 | Monitorizasyonda Teknoloji | |
4 | Yara Bakımında Teknoloji | |
5 | İlaç Uygulamalarında Teknoloji | |
6 | İlaç Yönetiminde Teknoloji | |
7 | İleri Yaşam Desteği ve Teknoloji | |
8 | Güvenli çevrenin oluşturulmasında Teknoloji | |
9 | Kurum içi İletişimde Teknoloji (SBAR- RSVP) | |
10 | Solunum ve Beslenmede Teknoloji | |
11 | Boşaltımda Teknoloji | |
12 | Uygulama örnekleri-1 | |
13 | Uygulama örnekleri-2 | |
14 | Dersin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Craven R.F, Hirnle C.J. (2009): Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. 6th Edition. Lippincott. Williams and Willkins. Philadelphia. 2- Barland A., Locsin R. (2007). Technogy and Nursing Practice, Concepts and Issıes. Palgrave Macmillan. 3- Potter,P.A.,Perry,A.G.,(2009). Fundementals of Nursing. 4- Menyk BM, Fineout-Overholt E (2005).Evidence-Based Practice In Nursing&Healthcare A Guide to Best Practice.Lippincott Williams&Wilkins Philadelphia. 5- https://worldwide.espacenet.com/ 6- Margaret Bowden (auth.), Kay Edgecombe, Margaret Bowden (eds.) Edgecombe K., Bowden M. (auth.), (2014). Innovation and Change in Professional Education 10 Clinical Learning and Teaching Innovations in Nursing: Dedicated Education Units Building a Better Future (10 ed) Springer Netherlands. 7- Tina D., Susan Murphy H., Bob K., Renee R. (2015). An introduction to nursing informatics: evolution and innovation. HiMSS ;HİMSS Boca Baton. 8- Val H. (2001). Community nursing and health care : insights and innovations. Arnold. 9- Craig JV, Smith RL (2002). The Evidence-Based Practice Manual For Nurses. Churchill Liwingston. 10- Brown SJ.(2009)Evidence Based Nursing; the research- practice connection. Jones and Bartlett Publishers. 11- Malloch K., O’Grady-Porter T. (2010) Introduction to Evidence –Based Practice: in Nursing and Health care. 2nd Edition Jones and Bartlett Publishers
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | X | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | X | |||||
4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | X | |||||
7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | X | |||||
9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | X | |||||
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar | X | |||||
12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hemşirelik alanında kullanılan bilişim teknolojilerine yönelik bilgi ve farkındalığı arttar | |||||||||||||||
2 | Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | |||||||||||||||
3 | Araç ve gereci bireyin bakımı ile örüntüleyebilir. | |||||||||||||||
4 | Hemşirelik bakımında kullanılan teknolojik araçları tanır ve uygular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |