Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelik Bakımında İnovasyon ve Uygulamaya Yansıması | HMS 535 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı farklı yönleriyle yaratıcılığın tanımını yapmak, yaratıcı kişilik, yaratıcı düşünme, yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı besleyen çalışma yöntemleri ve teknikler hakkında bilgi edinilmesini sağlamak, girişimciliğin geliştirilmesini kavrama üzerine tartışılmasını sağlamaktır. Yaratıcılık-Girişimcilik Kavramı, Buluşlar Tarihi, Buluş Öyküleri, Patent Ve Veri Hakları, Patent Alımı, Dünya Bilgi Pazarı hakkında bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır. | Proje, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular. | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Tartışma, Proje, | |
3 | Yaratıcılığı geliştiren yöntemlerini inceler. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Sağlıkta girişimcilik, buluş, faydalı model ve patent kavramlarını açıklar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve Bilim Tarihi | |
2 | Teknolojinin Evrimi | |
3 | İnovasyon Kavramı ve İnovasyon Çeşitleri | |
4 | Hemşirelikte İnovatif Düşünme Becerisi | |
5 | Hemşirelikte İnovatif Ürün Örnekleri (Yurtiçi ve Yurt Dışı Örnekleri) | |
6 | İnovasyon Süreci ve İnovatif Ürün Geliştirme | |
7 | Patent/Faydalı Model Belgesi Alma Süreci | |
8 | İnovatif Ürünlerde Koruma ve Yasal Süreçler | |
9 | ARA SINAV | |
10 | İnovatif Ürün Önerisi-Fikir Oluşturma/Fikrin Değerlendirilmesi | |
11 | İnovatif Ürün Önerisi- Problemin Tanımı | |
12 | İnovatif Ürün Önerisi- Yöntem | |
13 | İnovatif Ürün -Kavram Oluşturma | |
14 | İnovatif Ürün- Ekonomik Değerlendirme ve Prototip Ürün |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Tekeli S, Kahya E, Dosay M, Demir R, Topdemir HG, Unat Y, Koç Aydın A. Bilim Tarihine Giriş, 11. Baskı. İstanbul, Nobel Yayın. 2020. 2. Yılmaz UM. Bilim Yolunda Koşanlar – İcatların Buluşların Öyküleri , 1. Baskı. İstanbul, Togan Yayıncılık, 2014 3. Basalla G. Teknolojinin Evrimi, Çev: Cem Soydemir, Tubitak Yayınları, 12. Baskı. 4. Yıldırım C. Bilimsel düşünme yöntemi, 3. Baskı. Ankara, İmge Kitabevi Yayınları, 2014. 5. Doğan Merih, Y. İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası, 1. Baskı. İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri. Çapa, 2018. 6. Kurtoğlu A. Ürün geliştirme: Tasarım-Maliyet-İmalat, 1. Baskı. Ankara, Seçkin Kitabevi, 2017. 7. Sakaryalı AM. İnovasyon, 1. Baskı. Bursa, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. 8. Baykara T. 21. Yüzyılda Teknoloji ve Yenilik / İnovasyon ve Yönetimi, 1. Baskı. Ankara, Nobel Yayınları, Ankara, 2014. 9. Basalla G. Teknolojinin Evrimi, 14. Baskı. Ankara, Doğu Batı Yayınları, 2013. 10. Yıldırım C. Bilim Tarihi, 10. Baskı. Ankara, Remzi Kitabevi, Ankara, 2006. 11. Topdemir G.H., Unat Y. Bilim Tarihi, 2. Baskı. Ankara, Pegem Akademi, 2009. 12. Bozpolat C, Seyhan H. Yeni Ürün Geliştirme Yönetimi ve İnovasyon İlişkisi. İçinde: Yılmaz O (editör). İnovasyon Yönetimi, 1. Baskı. Ankara, Gazi Kitabevi, 2020. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | X | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | X | |||||
4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | X | |||||
7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | X | |||||
9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | X | |||||
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar | X | |||||
12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır. | |||||||||||||||
2 | Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular. | |||||||||||||||
3 | Yaratıcılığı geliştiren yöntemlerini inceler. | |||||||||||||||
4 | Sağlıkta girişimcilik, buluş, faydalı model ve patent kavramlarını açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |