Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Semptom Yönetimi | HMS 534 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, akut ve kronik hastalıkların semptomlarının etyopatogenezi tedavi ve bakımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | Hastalarda görülen semptomları ve semptomların değerlendirilmesi ve semptomlara yönelik kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hastalarda görülen semptomları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Hastalarda görülen semptomları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Semptomların etyolojisi ve fizyopatolojisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
4 | Semptomların etyolojisi ve fizyopatolojisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
5 | Semptomlara yönelik kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Semptomlara yönelik kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Semptom Kavramı, Semptom Yönetimi ve Modeller | |
2 | Ağrının Değerlendirilmesi ve Semptom Yönetimi | |
3 | Dispne ve Hipoksinin Değerlendirilmesi ve Semptom Yönetimi | |
4 | Hipotansiyon, Hipertansiyonun Değerlendirilmesi ve Semptom Yönetimi | |
5 | Yorgunluğun Değerlendirilmesi ve Semptom Yönetimi | |
6 | Bradikardi ve Taşikardinin Değerlendirilmesi ve Semptom Yönetimi | |
7 | Ödem, Dehidratasyon ve Asitin Değerlendirilmesi ve Semptom Yönetimi | |
8 | Anüri, Oligüri, Poliüri, Pollaküri ve Hematürinin Değerlendirilmesi ve Semptom Yönetimi | |
9 | Bulantı-Kusma, Diyare ve Konstipasyonun Değerlendirilmesi ve Semptom Yönetimi | |
10 | Melena, Hematekezya, Hemoptizi, Hematemezin Değerlendirilmesi ve Semptom Yönetimi | |
11 | Purpura ve Ekimozun Değerlendirilmesi ve Semptom Yönetimi | |
12 | Bilinç Değişiklikleri ve İletişim SorunlarınınDeğerlendirilmesi ve Semptom Yönetimi | |
13 | Anksiyete ve Stresin Değerlendirilmesi ve Semptom Yönetimi | |
14 | Uyku Sorunlarının Değerlendirilmesi ve Semptom Yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | ||||||
3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | ||||||
4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | ||||||
7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | ||||||
9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | ||||||
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar | ||||||
12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | ||||||
14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır | ||||||
15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hastalarda görülen semptomları tanır. | |||||||||||||||
2 | Hastalarda görülen semptomları tanır. | |||||||||||||||
3 | Semptomların etyolojisi ve fizyopatolojisini açıklar. | |||||||||||||||
4 | Semptomların etyolojisi ve fizyopatolojisini açıklar | |||||||||||||||
5 | Semptomlara yönelik kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. | |||||||||||||||
6 | Semptomlara yönelik kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |