Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği II | HMS 512 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Ruh sağlığını koruma ve geliştirme, psikiyatrik bozukluğu olan hastaların bakımı konusunda bilgi ve beceri kazandırma |
Dersin İçeriği | Çeşitli psikiyatrik sorunları olan hastaların tedavisinin ve bakımının yürütülmesi ile ilgili teorik ve uygulama becerileri, toplum ruh sağlığı ve psikiyatrinin hukuki yönü hakkında gerekli bilgiler, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikiaytri hemşireliğinde temel kavramları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Ruh sağlığı alanında riskli gruplara yönelik hemşirelik bakımını planlar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Örnek vakalar üzerinde ve karşılaştığı durumlarda uygun hemşirelik bakımını uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Ruh sağlığı uygulamalarında yasal konuları ve etik sorunları tanır, uygulamaların | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Alkol ve diğer psikoaktif maddelere bağımlılığı olan hastanın tanı , tedavi ve bakım | |
2 | Alkol ve diğer psikoaktif maddelere bağımlılığı olan hastanın tanı , tedavi ve bakım | |
3 | Yaşlı hastanın psikiyatrik değerlendirilmesi ve bakımı | |
4 | Yaşlı hastanın psikiyatrik değerlendirilmesi ve bakımı | |
5 | Cinsel bozukluklar ve cinsel sorun yaşayan hastanın tedavi ve bakımı. | |
6 | Yeme bozukluklarında tedavi ve bakımı | |
7 | Yeme bozukluklarında tedavi ve bakımı | |
8 | Uyku bozuklukları | |
9 | Adli psikiyatri | |
10 | Adli psikiyatri | |
11 | Toplum ruh sağlığı ve psikiyatrik hastanın evde bakımı | |
12 | Toplum ruh sağlığı ve psikiyatrik hastanın evde bakımı | |
13 | Kültür ve psikiyatri | |
14 | Kültür ve psikiyatri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | O Öztürk, Ruh Sağlığı ve Bozuklukları .C Güleç ,E Köroğlu, Psychiatri Hekimler Yayın Birliği (1998), . B Schoen, R Johnson, Psychiatric- Mental Health Nursing-Adaptation and Growth,Lippincott Company 1997, .V Benner- Carson , G Arnold , Mental Health Nursing. The Nurse Patient Journey W.B. Saunders Company (1996) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | X | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | X | |||||
4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | X | |||||
7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | X | |||||
9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | X | |||||
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar | X | |||||
12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikiaytri hemşireliğinde temel kavramları tanır | 5 | 5 | 5 | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 2 |
2 | Ruh sağlığı alanında riskli gruplara yönelik hemşirelik bakımını planlar ve uygular | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 |
3 | Örnek vakalar üzerinde ve karşılaştığı durumlarda uygun hemşirelik bakımını uygular | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 |
4 | Ruh sağlığı uygulamalarında yasal konuları ve etik sorunları tanır, uygulamaların | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 4 | 0 | 5 | 0 | 3 | 0 | 0 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |