Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Farsça Klasik Mansur Metinler ITS 532 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET YEŞİL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Klasik Fars edebiyatının belli başlı nesir ve şiir örneklerinin, önde gelen yazar ve şairlerinden seçkilerinin okutulması; klasik Farsçanın dil özellikleri üzerinde durulması.

Dersin İçeriği

Belirtilen kaynaklarda var olan metinlerin okutulması, çevirisi ve eser ve yazarların tanıtılması, klasik metinlerin dil ve üslup özelliklerinin öğretilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fars dili ve edebiyatı hakkında bilgi sahibi olabilir. Anlatım, Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
2 Fars Edebiyatı´ndaki dinî-edebî türleri besleyen ana kavramları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
3 Fars Edebiyatı´nda dinî-edebî türleri örnekler üzerinden açıklar. Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Fars Edebiyatı´ndaki tercüme ve şerh geleneğini yorumlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma,
5 Klasik Fars Edebiyatıyla ilgili temel kaynakları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
6 Farsça klasik mansur eserleri okuyup anlayabilir. Anlatım, Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fars Edebiyatı’nın Menşei, Tanımı ve Mahiyeti Belirtilen kaynak kitapların okunması.
2 Sebk ve Üslup Dönemleri (Tekrar) Belirtilen kaynak kitapların okunması.
3 Kabusnâme Belirtilen kaynak kitapların okunması.
4 Çehârmakale Belirtilen kaynak kitapların okunması.
5 Esrâru’t-Tevhîd Belirtilen kaynak kitapların okunması.
6 Râhatu’s-Sudûr Belirtilen kaynak kitapların okunması.
7 Cevâmîu’l-Hikâyât Belirtilen kaynak kitapların okunması.
8 Merzubânnâme Belirtilen kaynak kitapların okunması.
9 Merzubânnâme Belirtilen kaynak kitapların okunması.
10 Gülistan Belirtilen kaynak kitapların okunması.
11 Gülistan Belirtilen kaynak kitapların okunması.
12 Gülistan (Öğrenci Çeviri Faaliyeti) Belirtilen kaynak kitapların okunması.
13 Baharistan Belirtilen kaynak kitapların okunması.
14 Baharistan (Öğrenci Çeviri Faaliyeti) Belirtilen kaynak kitapların okunması.
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

ATEŞ, Ahmet, Farsça Grameri, İstanbul: Millî Eğitim Basımevi, 1970.
YAZICI, Tahsin –TOKMAK, Naci -, KANAR, Mehmet, Eski İran Nesrinden Seçmeler, İstanbul: Edebiyat Fakültesi Basımevi, 1983.
Sadi, Gülistan (Farsça)
Cami, Baharistan (Farsça)
İran mansur edebiyatının bin yılı, Kerim Keşaverz

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; X
8 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Fars dili ve edebiyatı hakkında bilgi sahibi olabilir.
2 Fars Edebiyatı´ndaki dinî-edebî türleri besleyen ana kavramları bilir.
3 Fars Edebiyatı´nda dinî-edebî türleri örnekler üzerinden açıklar.
4 Fars Edebiyatı´ndaki tercüme ve şerh geleneğini yorumlar.
5 Klasik Fars Edebiyatıyla ilgili temel kaynakları bilir.
6 Farsça klasik mansur eserleri okuyup anlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6