Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tefsir Metinlerinin Eleştirel Analizi | ITS 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİCAN DAĞDEVİREN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Tefsir edebiyatının oluşumu ve kronolojik olarak tefsirler arasındaki metodik ve edebi farklılıkların ve ayrıcalıkların metin analizi kuramı çerçevesinde ele alınması. |
Dersin İçeriği | Metin Analizi, Tarihsel ve edebi kritik metodu, erken dönem klasik dönem ve sonrası tefsir metinlerinin yöntem v.b ayrıcalıkları ve benzerlikleri, örnek metin tahlilleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel Metin analizi yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tarihsel ve filolojik eleştiri hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Erken Dönem tefsir çalışmalarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Klasik dönem tefsir çalışmaları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Klasik dönem sonrası süreç kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Tefsir çalışmalarında Yorum ve Yöntem farklılıklarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Metin analizi kuramına giriş | |
2 | Tarihsel ve filolojik eleştiri | |
3 | Erken Dönem tefsir çalışmaları | |
4 | Klasik dönem tefsir çalışmaları | |
5 | Klasik dönem sonrası süreç | |
6 | Tefsir çalışmalarında Yorum ve Yöntem farklılıkları | |
7 | Necm Suresi 1-10. ayetlerin analizi | |
8 | Necm Suresi 1-10. ayetlerin analizi | |
9 | Maide suresi 6. ayetin analizi | |
10 | Enam suresi 7. âyetin analizi | |
11 | Taha suresi 85. ayetin analizi | |
12 | Nisa 34. ayetin analizi | |
13 | Maide 111-115. Ayetlerin analizi | |
14 | Yusuf 24. Ayetin Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Tarih Bilimi ve Metodolojisi (editör: Mehmet Yaşar Ertaş), İstanbul 2019. 2. Çağdaş Tefsirlerde İsrailiyat Eleştirisi, Mesut Kaya, Ankara 2018, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları. 3. Tefsirde Semantik Yöntem, Ali Galip Gezgin, İstanbul 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Genel Metin analizi yapar. | ||||||||||
2 | Tarihsel ve filolojik eleştiri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||
3 | Erken Dönem tefsir çalışmalarını kavrar. | ||||||||||
4 | Klasik dönem tefsir çalışmaları kavrar. | ||||||||||
5 | Klasik dönem sonrası süreç kavrar. | ||||||||||
6 | Tefsir çalışmalarında Yorum ve Yöntem farklılıklarını analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |