Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk-İslam Edebiyatında Dini-Edebi Türler | ITS 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN MERMER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KENAN MERMER, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki Allah, peygamber ve diğer dinî-edebî türlerin mahiyetini, beslendiği kaynakları örneklerle kavratmak |
Dersin İçeriği | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki dinî-edebî türlerin merkez eserler mihverinde incelenmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki dinî-edebî türleri besleyen ana kavramları bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Cenâb-ı Allâh´la İlgili edebî türlerin içeriğini kavrar. | Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Hz. Peygamber´le ilgili edebî türleri sıralar ve örneklerle açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Kur´ân-ı Kerîm'le ilgili edebî türleri analiz eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda diğer dinî-edebî türleri örnekler üzerinden açıklar. | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki tercüme ve şerh geleneğini yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Türleri Belirleyen Sacayağı: Besmele, Hamdele ve Salvele?nin Mahiyeti ve Edebî Türlere Etkisi | |
2 | Cenab-ı Allah´la İlgili Edebî Türler: Tevhîdler | |
3 | Cenab-ı Allah´la İlgili Edebî Türler: Münâcât ve Esmâ-i Hüsnâ Şerhleri | |
4 | Hz. Peygamber´le İlgili Edebî Türler: Na´t, Mevlidler | |
5 | Hz. Peygamber´le İlgili Edebî Türler: Hilye, Mi´râciye, Kırk Hadîsler | |
6 | Hz. Peygamber´le İlgili Edebî Türler: Mi´râciye, Hicret-nâme, Şefâat-nâmeler | |
7 | Kur´ân´a Dayalı Edebî Türler: Kısâs-ı Enbiyâlar ve Manzûm-Satırarası Kur´ân Tercümeleri | |
8 | Diğer Dinî Konularla İlgili Olan Edebî Türler: Akâid-nâmeler, Manzûm İlmihâller ve Salât-nâmeler | |
9 | Diğer Dinî Konularla İlgili Olan Edebî Türler: Vahdet-nâmeler | |
10 | Diğer Dinî Konularla İlgili Olan Edebî Türler:Ramâzâniyyeler, Regâibiyyeler | |
11 | Diğer Dinî Konularla İlgili Olan Edebî Türler: Makteller ve Muharremiyyeler | |
12 | Diğer Dinî Konularla İlgili Olan Edebî Türler: Fütüvvet-nâmeler | |
13 | Diğer Dinî Konularla İlgili Olan Edebî Türler: Şathiyyeler | |
14 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Tercüme ve Şerh Geleneği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | 1. Fuat Köprülü, Türk Edbiyatı Tarihi, Ankara, 1999. 2. A. N. Tarlan (1936), Divan Edebiyatı´nda Tevhîdler, İstanbul. 7. Kenan Mermer, Klasik Şerh Geleneğinde Üslup, İstanbul, 2018. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | ||||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | ||||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki dinî-edebî türleri besleyen ana kavramları bilir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
2 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Cenâb-ı Allâh´la İlgili edebî türlerin içeriğini kavrar. | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
3 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Hz. Peygamber´le ilgili edebî türleri sıralar ve örneklerle açıklar. | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda Kur´ân-ı Kerîm'le ilgili edebî türleri analiz eder. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
5 | Türk-İslâm Edebiyatı´nda diğer dinî-edebî türleri örnekler üzerinden açıklar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
6 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki tercüme ve şerh geleneğini yorumlar. | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |