Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ortaçağ Tarih Metodolojisi ITS 519 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SAİM YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ortaçağ Tarihi Araştırma Metotlarının Tespit Edilmesi

Dersin İçeriği

Ortaçağ Tarihi araştırmalarının coğrafi süreçlere göre değerlendirilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ortaçağ Tarihi Kaynaklarının Değerinin Ölçülmesi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Ortaçağ Süreçlerinin Tespiti ve Tayini Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Türk-İslam Medeniyetinin Tesisinde Kültürel ve Coğrafi Farklılıkların Değerlendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Ortaçağ Türk Tarihinin Karakterinin Tespiti Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ortaçağ Tarih Metodolojisine Giriş -
2 Ortaçağ Tarih Yazımının Başlangıcı -
3 Ortaçağ Tarih Yazımının Gelişimi -
4 Ortaçağ Araştırmalarında İzlenecek Metodlara Genel Bir Bakış -
5 Ortaçağ Araştırmalarında İzlenecek Metodlara Genel Bir Bakış -
6 Ortaçağ Tarih Yazarlarının Yöntemlerine Bir Bakış -
7 Ortaçağ Tarih Yazarlarının Yöntemlerine Bir Bakış -
8 Kronolojik Tarih Yazımı -
9 Kronolojik Tarih Yazımı -
10 Olaylara Göre Tarih Yazımı -
11 Olaylara Göre Tarih Yazımı -
12 Ortaçağ Tarihi Kaynaklarının İncelenmesi -
13 Ortaçağ Tarihi Kaynaklarının İncelenmesi -
14 Ortaçağ Tarihi Kaynaklarının İncelenmesi -
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

1. R. Stephen Humpreys, İslam Tarih Metodolojisi
2. Şemsettin Günaltay, İslamda Tarih ve Müverrihler
3. Ramazan Şeşen, Müslümanlarda Tarih-Coğrafya Yazıcılığı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; X
8 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Ortaçağ Tarihi Kaynaklarının Değerinin Ölçülmesi
2 Ortaçağ Süreçlerinin Tespiti ve Tayini
3 Türk-İslam Medeniyetinin Tesisinde Kültürel ve Coğrafi Farklılıkların Değerlendirilmesi
4 Ortaçağ Türk Tarihinin Karakterinin Tespiti
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6