Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasarım Metodolojisi | OTO 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET DEMİRER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1.Tasarım faaliyetinde sistematik takip etme yeteneği kazandırmak. 2.Ürün Geliştirme ve Planlaması ile ilgili metodolojiyi kazandırmak 3.Lisans eğitiminde kazanılmış Mühendislik bilgilerinin kullanılarak, sistemli tasarım faaliyetinde bulunma ve düzenli, anlaşılır bir şekilde ifade edilebilmesi |
Dersin İçeriği | Tasarım metodolojisi dersinde Mamul Geliştirme esnasında takip edilmesi gereken adımlar anlatılmaktadır. Konu Başlıkları:1. Tasarım metodolojisi nedir? 2.Mamul fikrinin oluşması. 3.Ödev Analizi 4.Fonksiyonel Sentez veya Tasarım. 5.Çözüm Arama Yöntemleri. 6.Değerlendirme, 7.Fayda Değer analizi. 8.Mamul Planlaması. 9.Şekillendirme. 10.Detaylandırma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasarım faaliyetinde sistematik takip etme yeteneğini kavratmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Ürün Geliştirme ve Planlaması ile ilgili metodolojiyi irdelemek | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
3 | Çözüm Arama Yöntemlerini kavratmak ve örnek tasarım çizimleri yaparak konuyu kavratmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Tasarım-Konstr. tanımlar |
2 | Tasarım Metodolojisi ve kavramlar | tasarım met-2 |
3 | Mamul (Ürün) fikrinin oluşması | |
4 | Mamul tasarımı | |
5 | Ödevin Analizi | |
6 | Fonksiyonel Sentez veya Tasarım | |
7 | Çözüm Arama Yöntemleri | |
8 | Emniyet Tekniğinde önemli Bölgeler | |
9 | Ortam koşullarına göre şekillendirme ; genleşme,sürünme,yorulma,aşınma ve korozyon | |
10 | Ara sınav | |
11 | Fayda Değer analizi | |
12 | Mamul Planlaması, Şekillendirme | |
13 | Detaylandırma | |
14 | Tasarım Örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Engineering Design Process,A.Ertas, J.Jones, Jones Wiley & Sons, 1993. 2. Sistematik Konstruksiyon , L.Ulukan, I.T.U. Yayınları,1987 |
Ders Kaynakları | 3. Konstruktionslehre , G.Pahl and W. Beitz, Springer Verlag 4.Entwickeln und Konstruiren mit System , E.Gerhard, Expert V.,1998. 5.Engineering Design , G.Pahl and W. Beitz, Springer Verlag, Sec.Edition |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tasarım faaliyetinde sistematik takip etme yeteneğini kavratmak | |||||
2 | Ürün Geliştirme ve Planlaması ile ilgili metodolojiyi irdelemek | |||||
3 | Çözüm Arama Yöntemlerini kavratmak ve örnek tasarım çizimleri yaparak konuyu kavratmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 7 | 14 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |