Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güç Elektroniği Sistemlerinde Kontrol Uygulamaları | MEK 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FARUK YALÇIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yasin MERCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Alçaltıcı, yükseltici, alçaltıcı-yükseltici DA-DA çeviricilerin matematiksel modellerinin çıkarılarak kontrolör tasarımının yapılması ve çeviricilerin tasarlanması temellerinin ve uygulama becerilerinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | DA-DA çeviriciler, Alçaltıcı DA-DA çeviricinin kontrolü, Yükseltici DA-DA çeviricinin kontrolü, Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çeviricinin kontrolü. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | DA-DA çeviricileri tanır. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Alçaltıcı DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Alçaltıcı-Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DA-DA çevirici yapıları | |
2 | Alçaltıcı DA-DA çeviricinin matematiksel modelinin çıkartılması | |
3 | Alçaltıcı DA-DA çevirici için kontrolör tasarımı | |
4 | Alçaltıcı DA-DA çevirici tasarımı | |
5 | Alçaltıcı DA-DA çevirici tasarımı ve uygulaması | |
6 | Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelinin çıkartılması | |
7 | Yükseltici DA-DA çevirici için kontrolör tasarımı | |
8 | Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı | |
9 | Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı ve uygulaması | |
10 | Ara sınav | |
11 | Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelinin çıkartılması | |
12 | Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çevirici için kontrolör tasarımı | |
13 | Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı | |
14 | Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı ve uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Choi, B., “Pulsewidth Modulated DC-to-DC Power Conversion:Circuits, Dynamics and Control Designs”, Wiley, 2013. [2] Sira-Ramirez, H., Silva-Ortigoza, R., “Control Design Techniques in Power Electronics Devices”, Springer, 2006. [3] Erickson, R.W., Maksimovic, D., “Fundamentals of Power Electronics”, Kluwer Academic, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | DA-DA çeviricileri tanır. | |||||
2 | Alçaltıcı DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir. | |||||
3 | Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir. | |||||
4 | Alçaltıcı-Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |