Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Güç Elektroniği Sistemlerinde Kontrol Uygulamaları MEK 529 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FARUK YALÇIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Yasin MERCAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Alçaltıcı, yükseltici, alçaltıcı-yükseltici DA-DA çeviricilerin matematiksel modellerinin çıkarılarak kontrolör tasarımının yapılması ve çeviricilerin tasarlanması temellerinin ve uygulama becerilerinin kazandırılması.
Dersin İçeriği DA-DA çeviriciler, Alçaltıcı DA-DA çeviricinin kontrolü, Yükseltici DA-DA çeviricinin kontrolü, Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çeviricinin kontrolü.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 DA-DA çeviricileri tanır. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
2 Alçaltıcı DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
3 Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
4 Alçaltıcı-Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 DA-DA çevirici yapıları
2 Alçaltıcı DA-DA çeviricinin matematiksel modelinin çıkartılması
3 Alçaltıcı DA-DA çevirici için kontrolör tasarımı
4 Alçaltıcı DA-DA çevirici tasarımı
5 Alçaltıcı DA-DA çevirici tasarımı ve uygulaması
6 Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelinin çıkartılması
7 Yükseltici DA-DA çevirici için kontrolör tasarımı
8 Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı
9 Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı ve uygulaması
10 Ara sınav
11 Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelinin çıkartılması
12 Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çevirici için kontrolör tasarımı
13 Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı
14 Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı ve uygulaması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Choi, B., “Pulsewidth Modulated DC-to-DC Power Conversion:Circuits, Dynamics and Control Designs”, Wiley, 2013.
[2] Sira-Ramirez, H., Silva-Ortigoza, R., “Control Design Techniques in Power Electronics Devices”, Springer, 2006.
[3] Erickson, R.W., Maksimovic, D., “Fundamentals of Power Electronics”, Kluwer Academic, 2001.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 DA-DA çeviricileri tanır.
2 Alçaltıcı DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir.
3 Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir.
4 Alçaltıcı-Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6