Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erp Uygulamaları | MYİ 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir kurumsal şirket veya şirketler grubunun tüm yönetim fonksiyonlarını yazılım olarak bünyesinde toplayan ve ERP olarak ismlendirilen sistemlerinin tasarım, kurulum ve işletimi konusunda öğrenciyi bilgi sahibi yapmak |
Dersin İçeriği | ERP nin Gelişimi ve temel Kavramlar, ERP sistemlerinin temel modülleri, Muhasebe ve Finans Yönetim Modülü, Malzeme Yönetim modülü Satınalma, Stok ve Depo Yönetimi), Satış ve Dağıtım sistemi Modülü, , Üretim Veri Yönetimi(Ürün Ağaçları ve İş Akışları), Üretim Planlama Modülü (MPS, MRP, CRP),, Üretim Kontrol İşlemleri Modülü, Kaite ve Bakım Yönetim Modülleriü Tedarikçi İlişkileri Yönetimi (SRM), Müşteri ilişkileri Yönetimi (CRM), Kurumsal Performans Yönetimi (Balanced Scorecard), İnsan Kaynakları Yönetimi, ERP Paketleri (SAP, Microsoft Dynamics vs. ) tanıtımı ve uygulamalar
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletme yönetim fonksiyonlarının etkileşimini öğretir | Tartışma, | |
2 | Entegre sistem kavramının yerleşmesini sağlar | Bireysel Çalışma, | |
3 | Problem çözme ve sistem tasarımı yeteneğinin geliştirir | Gösterip Yaptırma, | |
4 | Yazılım geliştirme yeteneğinin artırır | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | |
5 | ERP paketleri seçim kiterlerini öğretir | Grupla Çalışma, Anlatım, | |
6 | Malzeme Yönetimi temel süreçlerinin işleyişini öğretir | Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
7 | Üretim Ana verilerini (Ürün Ağaçlar ve iş akışları) oluşturulmasını öğretir | Grupla Çalışma, | |
8 | Üretim Planlama ve Kontrol sürclerinin çalışmasını öğretir | Grupla Çalışma, | |
9 | Satış süreclerini ve Üretim sistemine entegrasyonu öğretir | Tartışma, | |
10 | Kalite ve Bakım Yönetim süreçlerini öğretir | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ERP Sistemleri Gelişimi | |
2 | ERP Sistemlerinin Temel Modülleri ve Çevresi | |
3 | Malzeme Yönetimi-I (Satınalma ve Tedarik Süreci) | |
4 | Malzeme Yönetimi-II (Stok ve Depo yönetimi) | |
5 | Üretim - Ana Verileri | |
6 | Üretim - Planlama (MPS, MRP, CRP) | |
7 | Üretim - Kontrol İşlemleri | |
8 | Üretim - Maliyetlendirme | |
9 | Satış ve Dağıtım Yönetimi | |
10 | Muhasebe ve Finans Yönetimi | |
11 | Bakım Yönetimi | |
12 | Kalite Yönetimi | |
13 | İnsan Kaynakları Yönetimi | |
14 | ERP Paketleri - Seçimi ve Uyarlaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletme yönetim fonksiyonlarının etkileşimini öğretir | ||||||
2 | Entegre sistem kavramının yerleşmesini sağlar | ||||||
3 | Problem çözme ve sistem tasarımı yeteneğinin geliştirir | ||||||
4 | Yazılım geliştirme yeteneğinin artırır | ||||||
5 | ERP paketleri seçim kiterlerini öğretir | ||||||
6 | Malzeme Yönetimi temel süreçlerinin işleyişini öğretir | ||||||
7 | Üretim Ana verilerini (Ürün Ağaçlar ve iş akışları) oluşturulmasını öğretir | ||||||
8 | Üretim Planlama ve Kontrol sürclerinin çalışmasını öğretir | ||||||
9 | Satış süreclerini ve Üretim sistemine entegrasyonu öğretir | ||||||
10 | Kalite ve Bakım Yönetim süreçlerini öğretir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |