Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya Sinema Tarihi | RTS 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Türk Sineması Türk Sinema Tarihi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, Dünya Sinema Tarihinin başlangıçtan günümüze kadarki gelişimini, bu gelişim içerisinde yer alan önemli tarihsel aşamaları, akımları, yönetmenleri vb süreçleri, kültürel temelleri, birbirleri ile ilişkileri bağlamında, günümüz sinemasıyla bağlantılarını kurarak öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Derste sinema tarihine mal olmuş önemli yönetmenlerin önemli filmleri konusunda genel bir bilgi verilir. Sonrasında belli bir takım ekolleri öne çıkan filmleri ve sinema anlayışları üzerinde durulur. Az bilinen filmler üzerinden farklı bakış açıları elde edilmeye çalışılır. Ülke sinemalarından örnekler, eleştirmenlerin görüşleri, kültürel farklılıklar konusunda belli bir bakış açısının oluşması sağlanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünya Sinemasını ana hatlarını tanımlayabilmesi | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Farklı anlatım biçimlerini saptayabilmesi | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Bu anlatım biçimleri arasındaki ilişkiyi gösterebilmesi | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Günümüz sinemasıyla ilişkilerini kurabilmesi | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Dünya sinemasına klasik yaklaşımlar dışında yaklaşımlar geliştirebilmesi | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Estetik gelişimleri yorumlayabilmesi | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Genel yaklaşımları örneklendirerek somutlayabilmesi | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Filmsel anlatıları tarihsel süreçlerle bağlantılı olarak irdeleyebilmesi beklenmektedir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünya Sineması'na giriş, akımlar, kaynaklar | Yok |
2 | Dünya sinemasının gelişim aşamaları | Yok |
3 | Dünden bugüne Amerika’da sinemanın gelişimi | Yok |
4 | Dünden bugüne Fransa'da sinemanın gelişimi | Yok |
5 | Dünden bugüne Rusya'da sinemanın gelişimi | Yok |
6 | Dünden bugüne İtalya'da sinemanın gelişimi | Yok |
7 | Ara Sınav | Yok |
8 | Belgesel izleme ve tartışma: Sinemanın Görsel Hikâyesi 1 | Yok |
9 | Belgesel izleme ve tartışma: Sinemanın Görsel Hikâyesi 2 | Yok |
10 | Sinemada Çocukların Hikâyesi | Yok |
11 | Amerikan Bağımsız Sineması | Yok |
12 | Polonya Sineması ve Krzysztof Kieślowski | Yok |
13 | Japon Sineması ve Hayao Miyazaki | Yok |
14 | Genel değerlendirme | Yok |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Dünya Sinemasını ana hatlarını tanımlayabilmesi, 2. Farklı anlatım biçimlerini saptayabilmesi, 3. Bu anlatım biçimleri arasındaki ilişkiyi gösterebilmesi, 4. Günümüz sinemasıyla ilişkilerini kurabilmesi, 5. Dünya sinemasına klasik yaklaşımlar dışında yaklaşımlar geliştirebilmesi, 6. Estetik gelişimleri yorumlayabilmesi, 7. Genel yaklaşımları örneklendirerek somutlayabilmesi, 8. Filmsel anlatıları tarihsel süreçlerle bağlantılı olarak irdeleyebilmesi beklenmektedir. |
Ders Kaynakları | 1. Teksoy, Rekin. Rekin Teksoy'un Sinema Tarihi (1. Cilt). İstanbul: Oğlak Yayıncılık, 2009. 2. Teksoy, Rekin. Rekin Teksoy'un Sinema Tarihi (2. Cilt). İstanbul: Oğlak Yayıncılık, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir | X | |||||
2 | Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
3 | Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder. | X | |||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar. | X | |||||
5 | Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder. | X | |||||
6 | Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
7 | İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
8 | Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | X | |||||
9 | Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | X | |||||
10 | Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
13 | Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
15 | Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
16 | Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
17 | Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | X | |||||
18 | Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
19 | Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | X | |||||
20 | Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
21 | Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
22 | Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler. | X | |||||
23 | Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | X | |||||
24 | Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir. | X | |||||
25 | Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dünya Sinemasını ana hatlarını tanımlayabilmesi | |||||||||||||||||||||||||
2 | Farklı anlatım biçimlerini saptayabilmesi | |||||||||||||||||||||||||
3 | Bu anlatım biçimleri arasındaki ilişkiyi gösterebilmesi | |||||||||||||||||||||||||
4 | Günümüz sinemasıyla ilişkilerini kurabilmesi | |||||||||||||||||||||||||
5 | Dünya sinemasına klasik yaklaşımlar dışında yaklaşımlar geliştirebilmesi | |||||||||||||||||||||||||
6 | Estetik gelişimleri yorumlayabilmesi | |||||||||||||||||||||||||
7 | Genel yaklaşımları örneklendirerek somutlayabilmesi | |||||||||||||||||||||||||
8 | Filmsel anlatıları tarihsel süreçlerle bağlantılı olarak irdeleyebilmesi beklenmektedir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |