Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnternet Haberciliği GZT 301 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. KÜRŞAT ÖZMEN
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. KÜRŞAT ÖZMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dijital çağda artık gazeteci sadece bir mecraya değil tüm mecralara çıktı yaratacak yeteneklerle donatılmış olmak zorundadır. Hem teorik hem de pratik ağırlıklı bu ders öğrencilere bu yetenekleri kazandırmak amacındadır.

Dersin İçeriği

İnternet ve mobil haberciliğin gelenekselden farkları

Yeni medyaya uygun haber yazımı

İçerik yönetimi ve analizi

Bir haber ve trafik kaynağı olarak sosyal medyanın kullanımı ve topluluk yönetimi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Haber yazmanın yeni formlarını ve temposunu öğrenecekler. Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma,
2 İçerik yönetimini ve data’nın bir gazetecinin hayatındaki yerini keşfedilecek. Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
3 Okunurluk takibi ve sosyal medya ile ortaya çıkan topluluk yönetimi kavramı ile tanışılacak ve yönetimi öğrenilecek. Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dijital dünyaya giriş
2 Organizasyon yapıları geleneksel medyadan farkları
3 Google gölgesinde habercilik
4 SEO haber yazımı
5 Haber seçimi ve başlıklandırma
6 Gündem takibi
7 ARA SINAV
8 İçerik yönetimi ve analizi
9 İçerik yönetimi ve analizi uygulama
10 Yürüyen haber yazımı
11 Yürüyen haber yazımı uygulama
12 Fotoğraf ve video seçimi
13 Sosyal medya üzerinden topluluk yönetimi
14 FİNAL
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Online Journalism: The Essential Guide : Steve Hill

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir.
3 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. X
4 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir.
5 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir.
6 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. X
7 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir.
8 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir.
9 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. X
10 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. X
11 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. X
12 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir.
13 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir.
14 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
15 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir.
16 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir.
17 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir.
18 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
19 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır.
20 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder.
22 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir.
23 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir.
24 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler.
25 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir.
26 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir.
27 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
28 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28
1 Haber yazmanın yeni formlarını ve temposunu öğrenecekler.
2 İçerik yönetimini ve data’nın bir gazetecinin hayatındaki yerini keşfedilecek.
3 Okunurluk takibi ve sosyal medya ile ortaya çıkan topluluk yönetimi kavramı ile tanışılacak ve yönetimi öğrenilecek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5