Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Psikoloji | ILT 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsanları ve davranışları anlamanın temeli olan Sosyal Psikoloji disiplinini tanıtmak; davranışı etkileyen insan davranışını ve sosyal süreçleri anlamaya çalışmaktır. |
Dersin İçeriği | Sosyal bilimlerin doğası ve bilim tarihi, Sosyal Psikolojiye Giriş, Tarihsel gelişim, Sosyal psikoloji ve diğer disiplinlerle ilişkisi, Sosyal Psikolojide Kullanılan Yöntemler, Kimlik ve Benlik, Tutum ve davranışlar, Tutum Değişimi, İletişim ve Propaganda, Sosyal etkileşim, Liderlik, Gruplar ve Grup dinamikleri, sosyal etki, önyargı ve stereotipler, saldırganlık, Motivasyon türleri ve teoriler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Davranışın gelişiminin unsurlarını sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Tutumların oluşumunu değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Sosyal etkilerin davranışı oluşturan unsurlardan biri olduğunu kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Medyanın toplum üzerindeki etkilerini sıralar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Davranışı etkileyen dünyadaki ve çevresindeki gelişmelerin farkındadır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal bilimlerin doğası ve bilim tarihi | |
2 | Sosyal Psikolojiye giriş, tarihsel gelişim | |
3 | Sosyal psikoloji ve diğer bilim dalları ile ilişkisi | |
4 | Sosyal Psikolojide kullanılan yöntemler | |
5 | Kimlik ve Benlik | |
6 | Tutumlar ve davranışlar | |
7 | Tutum Değişimi, İletişim ve Propaganda | |
8 | Sosyal etkileşim, Liderlik | |
9 | arasınav | |
10 | Gruplar ve Grup dinamiği | |
11 | Sosyal etki | |
12 | Önyargı ve Sterotypler | |
13 | Saldırganlık | |
14 | Motivasyon Türleri ve Kuramlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları için dersin ana kitabı dışında, slaytlar ve pdf dükümanları öğrenci ile paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Çiğdem Kağıtçıbaşı, İnsan ve İnsanlar, Evrim, 2010. Çiğdem Kağıtçıbaşı, Kültürel psikoloji, Evrim, 2010. E. Goffman, Gündelik yaşamda Benliğin Sunumu, Metis, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | ||||||
2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | ||||||
3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | ||||||
5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | ||||||
6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | ||||||
7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | X | |||||
10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | ||||||
11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | ||||||
12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | ||||||
16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | X | |||||
20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | ||||||
24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | X | |||||
25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | ||||||
27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Davranışın gelişiminin unsurlarını sıralar. | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | Tutumların oluşumunu değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | Sosyal etkilerin davranışı oluşturan unsurlardan biri olduğunu kavrar. | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | Medyanın toplum üzerindeki etkilerini sıralar. | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | Davranışı etkileyen dünyadaki ve çevresindeki gelişmelerin farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |