Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fotoğraf Editörlüğü | GZT 037 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Temel Fotoğrafçılık Basın Fotoğrafçılığı |
Önerilen Seçmeli Dersler | Fotoğraf Proje Uygulama Belgesel Fotoğrafçılık
|
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | ERTUĞRUL ATİLLA BALIKÇIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MELİH ZAFER ARICAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Muzaffer Musab Yılmaz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin gerek matbu gerek çevrimiçi yayıncılık faaliyetlerinde önemi hiçbir zaman azalmayan fotoğraf olgusunun editörlüğünü üstlenebilme kabiliyetine sahip olmaları amacıyla tasarlanmıştır. Gazetelerde, dergilerde, web sayfalarında ya da diğer yayıncılık faaliyetlerinde çalışan, teknik ve içerik bakımdan en uygun fotoğrafı seçmekle yükümlü olan fotoğraf editörlüğü hakkında öğrencileri eğitmek amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bir fotoğraf editörünün fotoğrafı değerlendirirken dikkate aldığı aşağıdaki kıstaslar, dönem boyunca öğrencilerle paylaşılacaktır. Fotoğraf doğru bir şekilde mi pozlanmış? Işık doğru bir şekilde kontrol edilmiş mi? Objektif tercini doğru mu? Fotoğraf net mi yoksa flu mu? Konuya olan uzaklık ya da yakınlık yeterli mi? Fotoğraf yazılı metin için uygun mu? Fotoğraf, haberi ya da konuyu açıklayıcı güçte mi? |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tartışma, | ||
2 | Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğrafçılığa Giriş | |
2 | Fotoğraf Editörlüğü Nedir? 1 | |
3 | Fotoğraf Editörlüğü Nedir? 2 | |
4 | Mizanpaj 1 | |
5 | Mizanpaj 2 | |
6 | Mizanpaj 3 | |
7 | Fotoğraf ve Basın İlişkisi | |
8 | Fotoğraf ve Basın İlişkisi | |
9 | Uygun Fotoğraf Seçimi 1 | |
10 | Uygun Fotoğraf Seçimi 2 | |
11 | Haber ile Fotoğraf Uyumu 1 | |
12 | Haber ile Fotoğraf Uyumu 2 | |
13 | Haber Değeri Olarak Fotoğraf 1 | |
14 | Haber Değeri Olarak Fotoğraf 2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesinin kendi yazdığı ders notları ve hazırladığı sunumlar öğrenciler ile paylaşılmaktadır. |
Ders Kaynakları | Özcan Yurdalan, Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj. İstanbul, Agora kitaplığı, 2015. David Bate, Fotoğraf & Anahtar Kavramlar. İstanbul: De Ki Basım Yayım, 2013. Gisele Freund, Fotoğraf ve Toplum. İstanbul: Sel Yayıncılık, 2016. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | X | |||||
2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | X | |||||
3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | X | |||||
5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | X | |||||
6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | X | |||||
10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | X | |||||
11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | X | |||||
16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | X | |||||
18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | X | |||||
20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | X | |||||
24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | X | |||||
25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | X | |||||
27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||||||||||||||||||||||||
2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|