Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fotoğraf Proje Uygulama GZT 036 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Temel Fotoğrafçılık

Önerilen Seçmeli Dersler

Fotoğraf Editörlüğü

 

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MELİH ZAFER ARICAN
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. MUZAFFER MUSAB YILMAZ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Muzaffer Musab Yılmaz

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin bir proje kapsamında fotoğraf uygulaması gerçekleştirebilme yetisi kazanmaları amacıyla tasarlanmıştır. Öğrencilerin bir fotoğraf projesi bağlamında amaç belirleme, araştırma yapma, tasarlama, hangi malzemeyi kullanacağını belirleme, mali bir portre ortaya çıkarma ve projenin nasıl sunulacağına yönelik aşamaları örnek uygulamalar ile öğrenmeleri amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Ders boyunca öncelikle ideal bir fotoğraf projesinin özellikle anlatılır. Bir proje uygulamasında hangi adımların atılması gerektiği sırası ile öğrencilerle paylaşılır. Bir tema bağlamında fotoğraf projesi hayata geçirilmesi dünyadan farklı proje uygulamaları üzerinden aktarılır. Ardından, öğrencilerin kendi projelerini hazırlamaları beklenir. Dönem sonunda öğrenciler, hazırladıkları projeleri teslim eder.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tartışma,
2 Gözlem, Tartışma,
3 Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fotoğrafçılığa Giriş 1
2 Fotoğrafçılığa Giriş 2
3 Konu Seçimi 1
4 Konu Seçimi 2
5 Konuya Yaklaşım 1
6 Konuya Yaklaşım 2
7 Bütçe Hazırlama 1
8 Bütçe Hazırlama 2
9 Örnek Fotoğraf Projeleri
10 Portfolyo Hazırlama 1
11 Portfolyo Hazırlama 2
12 Fotoğraf Projesi 1
13 Fotoğraf Projesi 2
14 Fotoğraf Projesi 3
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim üyesinin kendi yazdığı ders notları ve hazırladığı sunumlar öğrenciler ile paylaşılmaktadır.

Ders Kaynakları

 

Caner Aydemir, Fotoğraf Neyi Anlatır, Hayalperest Yayınları, 2007.

 

Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Agora Kitaplığı, 2008.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. X
2 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. X
3 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. X
4 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. X
5 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. X
6 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. X
7 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. X
8 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. X
9 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. X
10 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. X
11 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. X
12 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. X
13 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. X
14 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. X
15 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. X
16 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. X
17 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. X
18 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. X
19 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. X
20 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. X
22 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. X
23 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. X
24 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. X
25 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. X
26 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. X
27 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. X
28 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28
1
2
3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 20
2. Proje / Tasarım 20
3. Proje / Tasarım 20
4. Proje / Tasarım 20
5. Proje / Tasarım 20
Toplam 100
1. Final 40
Toplam 40
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Proje / Tasarım 5 5 25
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5