Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Basın Fotoğrafçılığı | GZT 204 | 4 | 3 + 1 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | Belgesel Fotoğrafçılık |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELİH ZAFER ARICAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Basın fotoğrafçılığının temel dinamiklerine ilişkin bilgi ve becerileri ileri düzeyde kazandırırken, bunun yanında yeni iletişim teknolojileri ile önemi giderek artan internet yayıncılığı ve sosyal medya haberciliği alanında da derinlemesine yetkinlik kazandırmayı amaçlar. Derste hem kuramsal bilgiler aktarılacak, aynı zamanda da bol miktarda uygulama ödevi ile öğrenilen bilgilerin, yaşama aktarılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders, fotoğrafçı ya da fotomuhabir olarak fotoğraf üretirken dikkat etmesi gereken unsurlar, basın fotoğraflarının gazetelerde yer alma süreçleri, editörlerin fotoğrafları seçerken dikkat ettiği kriterler ve gazetelerde yer alan fotoğrafların kamuoyuna etkisi, kullanılacak fotoğrafların propaganda yapabilme özelliklerini kapsamaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deney ve Laboratuvar, | ||
2 | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknik Fotoğraf Bilgilerini hatırlama. Basın Fotoğrafçılığına Giriş: Tanım | |
2 | Haber ve fotoğraf ilişkisi, basın fotoğrafçılığı kavramı. | |
3 | Basın Fotoğrafının Ayıdedici özellikleri. Proje konularının verilmesi | |
4 | Sosyal etkinlikler: Spor, Konser, tiyatro, festival. Sosyal etkinlik fotoğrafları nasıl çekilir? | |
5 | Basın fotoğrafı türleri | |
6 | Konferans, toplantı, söyleşi, açılışlar, ödül törenleri fotoğrafları nasıl çekilir? | |
7 | Portre ve Mekansal portre üzerine | |
8 | Basın Fotoğrafçılığında Etik: Konunun örneklerle anlatımı | |
9 | Kent haberleri: Kent haberlerinin fotoğraflanması. | |
10 | Gezi ve kent sosyolojisi fotoğraf türleri hakkında | |
11 | Fotoröportaj: Foto röportaj nasıl yapılır (final ödevi) | |
12 | Spor fotoğrafçılığı hakkında | |
13 | Fotoröportaj örnekleri: Öğrenci final proje taslakları üzerine tartışmalar. | |
14 | Olumlu ve Olumsuz haber yazısı ve fotoğrafı örnekleri: Final projelerinin tartışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesinin kendi yazdığı ders notları ve hazırladığı sunumlar öğrenciler ile paylaşılmaktadır. |
Ders Kaynakları | Basın Fotoğrafçılığı. Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları. 2018 Basında Fotoğrafçılık. Suat Gezgin |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | X | |||||
2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | X | |||||
3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | X | |||||
5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | X | |||||
6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | X | |||||
10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | X | |||||
11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | X | |||||
16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | X | |||||
18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | X | |||||
20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | X | |||||
24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | X | |||||
25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | X | |||||
27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||||||||||||||||||||||||
2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 5 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |