Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Habercilikte Tasarım Uygulamaları | GZT 206 | 4 | 2 + 1 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜSEYİN AVNİ YAZICI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere sayfa tasarımı ile ilgili temel kavramları, ilkeleri ve bilgileri kazandırmak ve InDesign programı aracılığıyla sayfa tasarımı uygulamalarının bilgisayar ortamında öğrenilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders sayfa tasarımı hakkında kuramsal bilgilendirmenin yanı sıra, InDesign programı kullanım esaslarının anlatılması ve uygulamalı olarak bilgisayar ortamında öğretilmesini içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayfa tasarımının temel kavramlarını açıklayabilir. Sayfa tasarımı öğelerininin ilişkilerini tartışabilir. | Anlatım, | |
2 | Tasarım bilgilerini temel düzeyde uygulayabilir. | Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Dergi sayfası tasarımlayabilir. | Grupla Çalışma, | |
4 | Gazete sayfası tasarımlayabilir. | Grupla Çalışma, | |
5 | Sayfa tasarımı ürünlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayfa tasarımı nedir? Sayfa tasarımının işlevleri ve amacı. | |
2 | Tasarım ilkeleri: denge, zıtlık, orantı, odak, birlik. | |
3 | Tipografi; yazı türleri, okunabilirlik, yazı stilleri, bloklama | |
4 | Fotoğraf; fotoğrafın seçimi ve sayfaya yerleştirilmesi, foto altyazıları. | |
5 | Renk; renk kullanımı, rengin psikolojik etkileri, baskı renkleri. | |
6 | Dergi sayfası tasarımı uygulaması | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Dergi sayfası tasarımı uygulaması | |
9 | Gazete sayfası tasarımı uygulaması | |
10 | Gazete sayfası tasarımı uygulaması | |
11 | Gazete sayfası tasarımı uygulaması | |
12 | Dergi yayıncılığı uygulaması | |
13 | Dergi yayıncılığı uygulaması | |
14 | Dergi sayfası tasarımı uygulaması ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | ||||||
2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | ||||||
3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | ||||||
4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | ||||||
5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | ||||||
6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | ||||||
7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | ||||||
8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | ||||||
9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | ||||||
10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | ||||||
11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | ||||||
12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | ||||||
16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | ||||||
20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | ||||||
24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | ||||||
25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | ||||||
27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sayfa tasarımının temel kavramlarını açıklayabilir. Sayfa tasarımı öğelerininin ilişkilerini tartışabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | Tasarım bilgilerini temel düzeyde uygulayabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | Dergi sayfası tasarımlayabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | Gazete sayfası tasarımlayabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | Sayfa tasarımı ürünlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |