Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya ve Toplumsal Olaylar | GZT 017 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE GÜL TOPRAK ÖKMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgilendirme, yönlendirme, eğitme, toplumsal ilişki kurma , eğlendirme ve uyarma gibi birçok fonksiyona sahip olan medya ve medya araçlarının temel uğraş malzemesi şüphesiz toplumsal olaylardır. Her toplumun biricik olduğu yargısından yola çıkılarak toplumsal olayların da tek´liğinin önemine binaen olayın her yönüyle ele alınması ve sosyolojik bir vizyon ile toplumun kültürel argümanlarıyla çözümleme yoluna gidilmesi önem taşımaktadır. Toplumsal olayın aktarıcısı güven duyma talebi ile beslenen medyadır.Medyanın toplumsal olayı aktarımına dair farkındalık geliştirmek ve aktarımın görünen ve görünmeyen yüzünü anlayabilmek açısından söz konusu ders zaruriyet taşımaktadır. |
Dersin İçeriği | Toplumsal olgu ve olay nedir?toplumsal olay ve sosyal, kültürel dinamikleri, gelenek ve sosyal olay ilişkisi, sosyolojik perspektif nedir? toplumsal olay ve sosyolojik perspektif ile analizi, toplumsal olayların kategorileri, toplumsal olayların siyasal, sosyal, kültürel,ekonomik sonuçları ve medya ilişkisi, medya ve işlevleri, medyanın bilgilendirme işlevi-toplumsal olayları aktarımı, medyada yansıtılan toplumsal olaylar ve arka plan, toplumsal olaylar propaganda ve tutum değiştirme, toplumsal olaylar ve sosyal medya, toplumsal olayların medyada ve sosyal medyada dışavurumu ,toplumsal olayların gerçekliği ve simülasyon, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal olgu ve olay arasındaki ilişkiyi analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Toplumsal olayları sosyolojik perspektif ile değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Toplumsal olayların siyasal, sosyal, kültürel,ekonomik sonuçları ve medya ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Toplumsal olayların aktarımında medyanın işlevini eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Toplumsal olayların gerçekliğini eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal olgu ve olay nedir?toplumsal olay ve sosyal, kültürel dinamikleri | |
2 | Gelenek ve sosyal olay ilişkisi | |
3 | Sosyolojik perspektif nedir? | |
4 | Toplumsal olay ve sosyolojik perspektif ile analizi | |
5 | Toplumsal olayların kategorileri | |
6 | Toplumsal olayların siyasal, sosyal, kültürel,ekonomik sonuçları ve medya | |
7 | Medya ve işlevleri, medyanın bilgilendirme işlevi-toplumsal olayları aktarımı | |
8 | Medya ve işlevleri, medyanın bilgilendirme işlevi-toplumsal olayları aktarımı | |
9 | ara sınav | |
10 | Toplumsal olaylar propaganda ve tutum değiştirme | |
11 | Toplumsal olaylar ve sosyal medya | |
12 | Toplumsal olayların medyada ve sosyal medyada dışavurumu | |
13 | Toplumsal olayların gerçekliği ve simülasyon | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Baudrillard,J, Simulakrlar ve Simulasyon, Dokuz eylül yayınları, 1998, Toplumsal Olaylar Yönetimi,ed: Hakan Batırhan Kara, Efil Yayınevi, 2014 Toplumsal İktidar ve Medya Gazi Mahallesi Olaylarının Basında Sunumu,Ercan Özyiğit, Birey Yayınları, 2008 Sosyal Medyanın ABC´si,Kollektif,alfa yayıncılık 2014 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir. | X | |||||
2 | 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir. | X | |||||
3 | 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
4 | 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | X | |||||
5 | 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir. | ||||||
6 | 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir. | ||||||
7 | 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | ||||||
8 | 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
9 | 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | ||||||
10 | 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | ||||||
11 | 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir. | ||||||
12 | 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
13 | 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
15 | 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir. | ||||||
16 | 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
17 | 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
18 | 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
19 | 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | ||||||
20 | 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
22 | 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
23 | 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir. | ||||||
24 | 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | ||||||
25 | 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
26 | 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir. | ||||||
27 | 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
28 | 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplumsal olgu ve olay arasındaki ilişkiyi analiz eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | Toplumsal olayları sosyolojik perspektif ile değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | Toplumsal olayların siyasal, sosyal, kültürel,ekonomik sonuçları ve medya ilişkisini değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | Toplumsal olayların aktarımında medyanın işlevini eleştirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | Toplumsal olayların gerçekliğini eleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |