Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil Eğitiminde Nitel Araştırma Deseni ve Veri Analizi ELT 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Bu ders icin alınması gereken on kosul ders bulunmamaktadır. 

Önerilen Seçmeli Dersler

Bu ders icin onerilen secmeli ders bulunmamaktadır. 

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Burcu Koç

Arş. Gör. Kerem Can Alpay

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders, yüksek lisans öğrencilerine dil eğitimi alanında nitel araştırma projelerinin tasarım ve uygulamasını tanıtmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Nitel araştırmanın temelleri: Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri; Nitel araştırmanın tanımı, mantığı ve kapsamı; Nitel araştırma ve nitel veri analizine giriş; Nitel araştırmada etik

Teori, temellendirilmiş teori, ve analiz: Tümevarım yöntemi ve Tümdengelim yöntemi

Nitel analiz türleri: Betimsel analiz ve nitel içerik analizi; Konuşma analizi, söylem analizi; Tematik analiz, anlatı analiz

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nitel araştırmanın tanımı, mantığını, ve kapsamını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 Nitel veri özelliklerini ve nitel veri analizinin süreçlerini açıklayabilir. Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Çeşitli nitel analiz türlerini ve programlarını akademik çalışmalarında kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama,
4 Yabancı dil eğitimi alanında yürütülen nitel çalışmaları eleştirel olarak inceleyebilir. Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası,
5 Nitel deseni olan bir araştırma önerisi oluşturabilir. Problem Çözme, Gözlem, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nitel araştırmanın tanımı, mantığı ve kapsamı; Nitel araştırma ve nitel veri analizine giriş
2 Nitel araştırmada etik konular
3 Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri; Nitel veri analiziyle ilgili temel kavramlar
4 Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri; Nitel veri analiziyle ilgili temel kavramlar (devam)
5 Teori, temellendirilmiş teori, ve analiz
6 Betimsel analiz ve nitel içerik analizi
7 Konuşma analizi, söylem analizi; Tematik analiz, anlatı analiz
8 Ara sınav
9 Nitel analizle ilgili makalelerin incelenmesi
10 Nitel analizle ilgili makalelerin incelenmesi (devam)
11 Nitel veri analiz yazılımı: MAXQDA ile veri analizi
12 Nitel veri analiz yazılımı: Nvivo ile veri analizi
13 Nitel veri analiz yazılımı: Atlas.ti ile veri analizi
14 Genel tekrar ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.

Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldaña, J. (2018). Qualitative data analysis: A methods sourcebook. Sage publications.

Saldaña, J. (2021). The coding manual for qualitative researchers. Sage.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir.
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır.
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir.
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar.
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar.
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır.
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar.
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler.
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar.
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir.
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur.
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır.
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Nitel araştırmanın tanımı, mantığını, ve kapsamını bilir.
2 Nitel veri özelliklerini ve nitel veri analizinin süreçlerini açıklayabilir.
3 Çeşitli nitel analiz türlerini ve programlarını akademik çalışmalarında kullanabilir.
4 Yabancı dil eğitimi alanında yürütülen nitel çalışmaları eleştirel olarak inceleyebilir.
5 Nitel deseni olan bir araştırma önerisi oluşturabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6