Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil Eğitiminde Nitel Araştırma Deseni ve Veri Analizi | ELT 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Bu ders icin alınması gereken on kosul ders bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Bu ders icin onerilen secmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burcu Koç Arş. Gör. Kerem Can Alpay |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, yüksek lisans öğrencilerine dil eğitimi alanında nitel araştırma projelerinin tasarım ve uygulamasını tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Nitel araştırmanın temelleri: Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri; Nitel araştırmanın tanımı, mantığı ve kapsamı; Nitel araştırma ve nitel veri analizine giriş; Nitel araştırmada etik Teori, temellendirilmiş teori, ve analiz: Tümevarım yöntemi ve Tümdengelim yöntemi Nitel analiz türleri: Betimsel analiz ve nitel içerik analizi; Konuşma analizi, söylem analizi; Tematik analiz, anlatı analiz |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nitel araştırmanın tanımı, mantığını, ve kapsamını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Nitel veri özelliklerini ve nitel veri analizinin süreçlerini açıklayabilir. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Çeşitli nitel analiz türlerini ve programlarını akademik çalışmalarında kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
4 | Yabancı dil eğitimi alanında yürütülen nitel çalışmaları eleştirel olarak inceleyebilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | |
5 | Nitel deseni olan bir araştırma önerisi oluşturabilir. | Problem Çözme, Gözlem, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nitel araştırmanın tanımı, mantığı ve kapsamı; Nitel araştırma ve nitel veri analizine giriş | |
2 | Nitel araştırmada etik konular | |
3 | Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri; Nitel veri analiziyle ilgili temel kavramlar | |
4 | Nitel veri ve nitel veri analizinin genel özellikleri; Nitel veri analiziyle ilgili temel kavramlar (devam) | |
5 | Teori, temellendirilmiş teori, ve analiz | |
6 | Betimsel analiz ve nitel içerik analizi | |
7 | Konuşma analizi, söylem analizi; Tematik analiz, anlatı analiz | |
8 | Ara sınav | |
9 | Nitel analizle ilgili makalelerin incelenmesi | |
10 | Nitel analizle ilgili makalelerin incelenmesi (devam) | |
11 | Nitel veri analiz yazılımı: MAXQDA ile veri analizi | |
12 | Nitel veri analiz yazılımı: Nvivo ile veri analizi | |
13 | Nitel veri analiz yazılımı: Atlas.ti ile veri analizi | |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage. Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldaña, J. (2018). Qualitative data analysis: A methods sourcebook. Sage publications. Saldaña, J. (2021). The coding manual for qualitative researchers. Sage. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | ||||||
3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | ||||||
4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | ||||||
5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | ||||||
6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | ||||||
7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | ||||||
9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | ||||||
10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | ||||||
14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | ||||||
15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nitel araştırmanın tanımı, mantığını, ve kapsamını bilir. | |||||||||||||||
2 | Nitel veri özelliklerini ve nitel veri analizinin süreçlerini açıklayabilir. | |||||||||||||||
3 | Çeşitli nitel analiz türlerini ve programlarını akademik çalışmalarında kullanabilir. | |||||||||||||||
4 | Yabancı dil eğitimi alanında yürütülen nitel çalışmaları eleştirel olarak inceleyebilir. | |||||||||||||||
5 | Nitel deseni olan bir araştırma önerisi oluşturabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |