Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dünyada Konuşulan İngilizce Türleri ELT 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RIZWAN UL HUQ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Merve SAVAŞÇI

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders, katılımcıları bir dünya dili olan ve farklı lehçelerde pek çok değişikliğe uğrayan İngilizcenin bu gününü ve geleceğini anlayacak yeterliğe ulaştırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

İngilizcenin tarihi, değişimi, ve yeni İngilizce türlerinin doğuşu başlıca ders içeriğini oluşturmaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İngilizcenin bugünü ve yarını hakkında farkındalığı artar. Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
2 İngilizcenin dünyadaki değişik aksan türlerinin fakına varır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
3 İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin tutumlarını araştırır. Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Anlatım,
4 İngilizcenin bir dünya dili olmasının getirdiği gerek olumlu (iletişim kolaylığı vb.) gerek ise olumsuz (kimlik çatışması vb.) tutumları araştırır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
5 Öğrenciler, çağdaş öğretim modellerinin İngilizce öğretimi bağlamlarında uygulanmasına ilişkin anlayış kazanabileceklerdir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Konuya Giriş
2 İngilizcenin tarihi Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch1
3 Dil değişimi Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch2
4 Dünya dili olarak İngilizce Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch3
5 Ana dil olan İngilizcelerdeki değişim Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch4
6 Yeni İngilizceler Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch5
7 Dünyada İngilizce Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch6
8 Vize
9 Lingua Franca olarak İngilizce Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch7
10 Lingua Franca olarak İngilizceye karşı olan tutumlar Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch8
11 İngilizcenin öğretimi Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch9
12 Global bir dil olarak İngilizce Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch10
13 Öğrenci araştırma sunumları
14 Öğrenci araştırma sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Nicola Galloway & Heath Rose. (2014). Introducing Global Englishes. Routledge

Ders Kaynakları

1. Kuo, I. (2006). Addressing the issue of teaching English as a lingua franca. ELT Journal, 60, 213-221.
2. Kuo, I. (2007). A response to Cem Alptekin. ELT Journal, 61, 269-271.
3. Ranta, E. (2010). English in the real world versus English at school: Finnish English teachers´ and students´ views. International Journal of Applied Linguistics, 20, 156-177.
4. Seidlhofer, B. (2004). Research perspectives on teaching English as a lingua franca. Annual Review of Applied Linguistics, 24, 209-239.
5. Friedrich, P. (2003). English in Argentina: attitudes of MBA students. World Englishes, 22, 173-184.
6. Timmis, I. (2002). Native-speaker norms and international English: a classroom view. ELT Journal, 56, 240-249.
7. Timmis, I. (2005). Towards a framework for teaching spoken grammar. ELT Journal, 59, 117-125.
8. Timmis, I. (2012). Spoken language research and ELT: where are we now? ELT Journal, 66, 514-522.
9. Goh, C. (2009). Perspectives on spoken grammar. ELT Journal, 63, 303
10. Mumford, S. (2009). An analysis of spoken grammar: the case for production. ELT Journal, 63, 137-144.
11. Soruç, A. & Griffiths, C. (2015). Identity and the spoken grammar dilemma. System, 50, 32-42.
12. Soruç, A. (2015). Non-native teachers’ attitudes towards English as a Lingua Franca. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 30(1), 239-251.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. X
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 İngilizcenin bugünü ve yarını hakkında farkındalığı artar. 5 5 2 5 4 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5
2 İngilizcenin dünyadaki değişik aksan türlerinin fakına varır. 5 5 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin tutumlarını araştırır. 5 5 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
4 İngilizcenin bir dünya dili olmasının getirdiği gerek olumlu (iletişim kolaylığı vb.) gerek ise olumsuz (kimlik çatışması vb.) tutumları araştırır. 5 5 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
5 Öğrenciler, çağdaş öğretim modellerinin İngilizce öğretimi bağlamlarında uygulanmasına ilişkin anlayış kazanabileceklerdir. 5 5 4 4 5 5 3 4 5 5 5 4 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Ara Sınav 1 25 25
Ödev 2 13 26
Sözlü Sınav 1 14 14
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6