Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Söylem Çözümlemesi | ELT 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RIZWAN UL HUQ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Merve SAVAŞÇI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yabancı dil olarak İngilizce öğretiminin içeriğinde son dönemde sınıf-içi söylem çözümlemesinin öneminin artması ve bu bağlamda İngilizce Öğretmenliği Bölümü yüksek lisans programına dahil olacak olan öğrencilere bu konuda belli bilgi ve yeterliliklerin kazandırılmak istenmesi |
Dersin İçeriği | Dil öğrenmede sosyal boyut, iletişimsel yaklaşımın gerekçesi, sınıf-içi söylem çözümlemesinin dil öğretmeni eğitimine katkısı, Sınıf-içi söylemin öğeleri ve söylem çözümlemesi yaklaşımları, sınıf-içi söyleme yönelik veri toplama, niteleme, kodlama ve analiz etme, sınıf-içi söylemin temel öğeleri olan öğretmen/öğrenci soruları, düzeltici dönüt, yabancı dil öğretiminde anadil kullanımı. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Etkileşimin sınıf içerisindeki rolünü bilir ve kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sınıf-içi söylemin öğelerini tanır ve kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Dönüt verme, düzeltici dönüt gibi kavramları ayrıntılı olarak analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sınıf içerisinde kullanılan dilin yapısını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bu bölümden mezun olan kişi, Söylem Analizi alanındaki çağdaş teorileri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil öğrenimi ve etkileşim - Bir sosyal süreç olarak öğrenme | |
2 | Etkileşim ve öğretme - Sınıf söylemi ve öğretmen gelişimi | |
3 | Etkileşim çözümleme yaklaşımları - Söylev Çözümleme Yaklaşımları | |
4 | Sınıf etkileşiminin doğası - IRF/IRE karşılıklı değiştirme yapısı | |
5 | Sınıf etkileşimi çalışmalarına yaklaşımlar | |
6 | Sınıf içerisinde sözsüz iletişim | |
7 | Sınıf verilerini toplama, tanıtma, kodlama ve çözümleme | |
8 | Sınıf soruları, türleri ve özellikleri | |
9 | Sınıfta düzeltme ve dönüt verme | |
10 | Sınıf rolleri ve ilişkileri | |
11 | Dil değiştirme ve ikinci/yabancı dil öğrenme | |
12 | Dil sınıflarında anlam uzlaşısı | |
13 | Öğretmenin yeniden sesletimi ve yankısı | |
14 | Dönemin genel tekrarı ve öğrencilerin çalışmalarının değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Long, M. & Sato, C. (1983). Classroom foreigner talk discourse: forms and functions of teacher questions. In Seliger & Long (Eds.). Classroom Oriented Research in Second Languages. Rowley, MA: Newbury House. |
Ders Kaynakları | Lyster, R. & Ranta, L. (1997). Corrective feedback and learner uptake: negotiation of form in communicative classrooms. SSLA, 20, 37-66. Ellis, R.& Barkhuizen, G. (2005). Analyzing Learner Language. Oxford: Oxford University Press Markee, N. (2009). Conversation Analysis. NJ London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers Walsh, S. (2011). Exploring Classroom Discourse. London: Routledge Taylor and Francis Group |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | X | |||||
3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | X | |||||
4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | X | |||||
9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | X | |||||
10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | X | |||||
14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | X | |||||
15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Etkileşimin sınıf içerisindeki rolünü bilir ve kavrar. | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
2 | Sınıf-içi söylemin öğelerini tanır ve kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
3 | Dönüt verme, düzeltici dönüt gibi kavramları ayrıntılı olarak analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
4 | Sınıf içerisinde kullanılan dilin yapısını bilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Bu bölümden mezun olan kişi, Söylem Analizi alanındaki çağdaş teorileri bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |