Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mühendisler İçin Uygulamalı Olasılık ve İstatistik GDM 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Temel istatistiksel analizleri kavratmak ve bunları bir bilgisayar programı yardımıyla yapmayı öğretmek.

Dersin İçeriği

Olasılık, Olasılık Dağılımları, Veri Görselleştirme, Parametre Tahmini, Güven Aralığı, Hipotez Testleri, Regresyon, Korelasyon, Varyans Analizi, Deney Tasarımı

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel İstatistiksel Analizleri Yapmak
2 İstatistiksel Analiz için Bilgisayar Programı Kullanmak
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mühendislikte İstatistiğin Rolü
2 Olasılık
3 Ayrık Rassal Değişkenler ve Olasılık Dağılımları
4 Sürekli Rassal Değişkenler ve Olasılık Dağılımları
5 Bileşik Olasılık Dağılımları
6 Veri Görselleştirme
7 Parametre Tahmini ve Örneklem Dağılımları
8 Tek Örneklem için İstatistiksel Aralıklar
9 Tek Örneklem için Hipotez Testleri
10 İki Örneklem için İstatistiksel Çıkarımlar
11 Basit Doğrusal Regresyon ve Korelasyon
12 Çoklu Doğrusal Regresyon
13 Tek Faktörlü Deneylerin Tasarımı ve Varyans Analizi
14 Çok Faktörlü Deneylerin Tasarımı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Montgomery D. C., Runger G. C., Mühendisler İçin Uygulamalı İstatistik ve Olasılık (Çeviri), 2019, Palme Yayınevi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. X
7 Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Temel İstatistiksel Analizleri Yapmak 5 5
2 İstatistiksel Analiz için Bilgisayar Programı Kullanmak 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 14 14
Ara Sınav 1 9 9
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6