Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Starter Kültür Teknolojisi | GDM 560 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKÇE POLAT YEMİŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖKÇE POLAT YEMİŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, fermente gıdalarda kullanılan starter kültürlerin özellikleri ve işlevleri, kültür üretim teknolojisi, starter kültür aktivitesini etkileyen faktörler, starter kültürlerde kalite kontrolü, gıda endüstrisinde kullanımları hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Starter kültür ve fermantasyon teknolojisindeki önemi, starter olarak kullanılan mikroorganizmaların klasifikasyonu, suşların starter kültür olabilme özellikleri, starter kültürlerin metabolik özellikleri, starter kültür aktivitesini etkileyen iç ve dış faktörler, starter kültür üretimiStarter kültürlerin muhafazası ve starter kültür üretiminde kalite kontrol, fermente gıda endüstrisinde starter kültür uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Starter kültürler ve fermantasyon teknolojisindeki önemlerinin anlaşılması | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Starter olarak kullanılan mikroorganizmaların klasifikasyonunun öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kültür üretim teknolojisi, starter kültür aktivitesini etkileyen faktörlerin öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Fermente gıda endüstrisinde starter kültür uygulamalarının öğrenilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Starter kültür ve fermantasyon teknolojisindeki önemi | |
2 | Starter olarak kullanılan mikroorganizmaların klasifikasyonu | |
3 | Starter olarak kullanılan mikroorganizmaların klasifikasyonu | |
4 | Suşların starter kültür olabilme özellikleri | |
5 | Starter kültürlerin metabolik özellikleri | |
6 | Starter kültür aktivitesini etkileyen iç faktörler | |
7 | Starter kültür aktivitesini etkileyen dış faktörler | |
8 | Starter kültür üretimi | |
9 | Starter kültürlerin muhafazası | |
10 | Starter kültür üretiminde kalite kontrol | |
11 | Fermente gıda endüstrisinde starter kültür uygulamaları | |
12 | Fermente gıda endüstrisinde starter kültür uygulamaları | |
13 | Fermente gıda endüstrisinde starter kültür uygulamaları | |
14 | Fermente gıda endüstrisinde starter kültür uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kılıç, S. 2008. Süt Endüstrisinde Laktik asit Bakterileri, Ege Üniv. Yayın No: 542, İzmir. Tunail N. 2009. Mikrobiyoloji. Pelin Ofset. Ankara. D. Prema Latha, S. M. Reddy, K. S. Youn, Pogaku Ravindra. 2015., Starter Culture Technology: Fermented Foods. Advances in Bioprocess Technology. Pages 435-454 Springer International Publishing Switzerland Starter Kültür ve Teknolojisi Ders Notları (basılmamış), Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü, Prof. Dr. Nezihe TUNAİL, Prof. Dr. Kadir Halkman |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
7 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Starter kültürler ve fermantasyon teknolojisindeki önemlerinin anlaşılması | 4 | 4 | |||||
2 | Starter olarak kullanılan mikroorganizmaların klasifikasyonunun öğrenilmesi | 4 | 4 | |||||
3 | Kültür üretim teknolojisi, starter kültür aktivitesini etkileyen faktörlerin öğrenilmesi | 4 | 4 | |||||
4 | Fermente gıda endüstrisinde starter kültür uygulamalarının öğrenilmesi | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |