Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Analitik Kimya | GDM 539 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK ANGIN YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. DİLEK ANGIN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü laboratuvar çalışmaları sırasında laboratuvarda dikkat edilmesi gereken hususlar, laboratuvar güvenliği hakkında öğrenciyi bilgilendirmek, deneysel çalışmaları sırasında izlenecek yol ve uygulanacak metodlar hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Kimyasal analiz metodları ve metod seçimi, kimyasal analizde su ve suyun önemi, kimyasal analizde hatalar, analiz sonuçlarının istatistiksel olarak değerlendirilmesi, laboratuvar akreditasyonu, metodların geçerli kılınması, ölçüm belirsizliğinin hesaplanması, çözeltilerin hazırlanması ve ayarlanması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kimyasal analiz yöntemlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
2 | Kimyasal analiz metodu araştırma tekniklerini kavrar ve uygular | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
3 | Kimyasal analizlerdeki hataları kavrar ve hesaplamalarını uygular | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Analitik kimyada kullanılan hesaplama yöntemlerini kavrar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
5 | Kimyasal analizlerde suyun önemini kavrar ve uygular | Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
6 | Gravimetrik ve titrimetrik analiz yöntemlerini ve hesaplamalarını kavrar ve uygular | Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Laboratuvar akreditasyonunun önemini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Geçerli kılma parametrelerini kavrar ve uygular | Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Ölçüm belirsizliği parametrelerini kavrar ve uygular | Anlatım, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
10 | Kimyasal analiz yöntemlerini laboratuarda uygular | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvarda İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitimi | |
2 | Laboratuvardaki Kimyasallar ve Ekipmanlar | |
3 | Laboratuvarda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar | |
4 | Kimyasal Analiz Metodları ve Metod Seçimi | |
5 | Kimyasal Analizlerde Hesaplamalar | |
6 | Kimyasal Analizlerde Hatalar | |
7 | Kimyasal Analiz Yöntemleri Ve Araştırma Teknikleri | |
8 | KimyasalAnalizlerde Suyun Önemi | |
9 | Gravimetrik ve Titrimetrik Analiz Yöntemleri | |
10 | Laboratuvarlarda Akreditasyonun Gerekliliği | |
11 | Metodların Geçerli Kılınması | |
12 | Ölçüm Belirsizliği Bileşenleri | |
13 | Ölçüm Belirsizliği Hesaplamaları | |
14 | Ayarlı Çözeltilerin Hazırlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
1-Kılıç, E. ve Yılmaz, H. (Çeviri editörleri), (D. A. Skoog, D. M. West, F.J. Holler S., Crouch, S.R.) Analitik Kimya Temel İlkeler, Bilim Yayıncılık, 8. Baskı, Ankara, 2007. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
7 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kimyasal analiz yöntemlerini kavrar. | |||||||
2 | Kimyasal analiz metodu araştırma tekniklerini kavrar ve uygular | |||||||
3 | Kimyasal analizlerdeki hataları kavrar ve hesaplamalarını uygular | |||||||
4 | Analitik kimyada kullanılan hesaplama yöntemlerini kavrar ve uygular | |||||||
5 | Kimyasal analizlerde suyun önemini kavrar ve uygular | |||||||
6 | Gravimetrik ve titrimetrik analiz yöntemlerini ve hesaplamalarını kavrar ve uygular | |||||||
7 | Laboratuvar akreditasyonunun önemini kavrar | |||||||
8 | Geçerli kılma parametrelerini kavrar ve uygular | |||||||
9 | Ölçüm belirsizliği parametrelerini kavrar ve uygular | |||||||
10 | Kimyasal analiz yöntemlerini laboratuarda uygular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |