Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimyasal Kor.ve Doğal Antimikrobiyal Bileşikler | GDM 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUZAN ÖZTÜRK YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimyasal koruyucular, doğal bitkisel ve hayvansal antimikrobiyal maddeler ve özellikleri, koruyucuların aktivitelerini etkileyen faktörler ve etki mekanizmaları hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Kimyasal önleyiciler ve antimikrobiyal bileşiklerin tanımı; sodyum benzoat, parahidroksibenzoik asit esterleri (parabenler), sorbik asit ve tuzları, propionik asit ve tuzları, sülfür dioksit ve sülfitler, asetik asit ve asetatlar, nitritler ve nitratlar, dietil polikarbonat (DEPC), bakteriyosinler, antibiyotikler, etilen ve propilen oksit ve diğer bileşikler; etki mekanizması; gıdalarda uygulama alanları; yasal düzenlemeler ve toksikolojik değerlendirmeleri, sınıflandırılmaları.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kimyasal koruyucu maddelerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Antimikrobiyal maddeleri ve aktiviteyi etkileyen faktörleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Antimikrobiyal maddelerin etki mekanizmalarını öğrenirler. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Doğal hayvansal antimikrobiyal bileşikler hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Doğal bitkisel antimikrobiyal bileşikler hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Kimyasal koruyucu maddeler, antimikrobiyaller, tanımlar ve ilgili mevzuat | |
2 | Kimyasal koruyucuların özellikleri | |
3 | Antimikrobiyal maddeler ve aktivitelerini etkileyen faktörler | |
4 | Antimikrobiyal maddelerin etki mekanizmaları | |
5 | Sodyum benzoat, Parahidroksibenzoik asit esterleri (Parabenler) | |
6 | Sorbik asit ve tuzları, Propionik asit ve tuzları | |
7 | Kükürt dioksit ve sülfitler | |
8 | Asetik asit ve asetatlar | |
9 | Dietil Polikarbonat (DEPC), Nitrit ve nitratlar | |
10 | Etilen ve propilen oksit ve diğer bileşikler | |
11 | Antibiotikler | |
12 | Probiotikler and bakteriosinler | |
13 | Doğal hayvan ve bitki antimikrobiyal bileşikleri | |
14 | Sunumlar ve yıl sonu değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Suzan Öztürk Yılmaz, Sakarya Universitesi Ders Notları. |
Ders Kaynakları | 1.Reninaldo, F.G. and A.A. Herrero, 1983. Chemical preservation of foods. (Ed. A. Rose) Food Microbiology, Academic Press, London. 4. Çakmakçı S., Çelik İ, 1995. Gıda Katkı Maddeleri, Atatürk Üni. Ders Notu:164
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
7 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kimyasal koruyucu maddelerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||
2 | Antimikrobiyal maddeleri ve aktiviteyi etkileyen faktörleri bilir. | |||||||
3 | Antimikrobiyal maddelerin etki mekanizmalarını öğrenirler. | |||||||
4 | Doğal hayvansal antimikrobiyal bileşikler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||
5 | Doğal bitkisel antimikrobiyal bileşikler hakkında bilgi sahibidir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 30 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |