Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Süt Endüstrisinde Yeni Gelişmeler | GDM 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET AYAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Süt endüstrisinde kullanılan yeni teknolojilerden ve yeni geliştirilmiş ürünlerden öğrencilerin haberdar olmalarını sağlamak. Bu gelişmeleri yöresel ürünlere uygulamaya çalışmak. Süt endüstrisinde uygulanan yeni kalite politikaları hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Yeni muhafaza teknolojilerinin süt ve ürünlerine uyuglanması konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders süt ve süt ürünleri ile ilgili işleme, muhafaza ve depolama gibi yeni uygulamaları, yeni bilimsel çalışmalar ile elde edilmiş gelişmeleri, süt ürün ve işletmelerine uyuglanan kalite sistemlerini ve de geliştirlmiş teknolojiler ile yöresel ürünlerin üretimini kapsar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Süt endüstrisinde kullanılan yeni teknolojilerden haberdar olunur | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
2 | Süt ve ürünlerine ilave edilen yeni katkılar bilinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
3 | Süt ve ürünlerinde kullanılan yeni ambalaj maddeleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunur | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
4 | Süt ve ürünlerinde kullanılan yeni kültür ve enzimler bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
5 | Yeni teknolojilerin takipçisi olmanın önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
6 | Geliştirilen yeni teknolojilere ulaşma yollarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
7 | Yeni süt ürünleri üretme ve geliştirme becerisi kazanır | Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
8 | Süt işletmeleri ve ürünlerinde kalite kavramını geliştirmeyi öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sütün bileşimi ve temel özellikleri | |
2 | Süt endüstrisinde günümüzde uygulanan temel işlemler. | |
3 | Çiğ sütün muhafazasındaki gelişmeler ve yeni uygulamalar. | |
4 | Sütçülük makina ve ekipmanları ve bunlarla ilgili gelişmeler | |
5 | Süt ve ürünlerinin işlenmesinde yeni uygulamalar (yoğurt, peynir ve diğer süt ürünleri) | |
6 | Süt ve ürünlerinin işlenmesinde yeni uygulamalar (yoğurt, peynir ve diğer süt ürünleri) | |
7 | Süt endüstrisinde biyosensör kullanım olanakları | |
8 | Süt ve ürünlerinin ambalajlanmasında yeni gelişmeler | |
9 | Süt ve ürünlerinde engeller teknolojilerinin uygulanması. | |
10 | Kurutma teknolojisindeki gelişmeler | |
11 | Sütçüklük artıklarının değerlendirilme yolları | |
12 | Süt ürünlerinde doğal katkı kullanımı | |
13 | Süt teknolojisinde yeni kalite uygulamaları ve otomasyon | |
14 | İşletme ve laboratuvar çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Süt Teknolojisinde Yeni Gelişmeler |
Ders Kaynakları | 1. Robinson,R.K. Modern Daıry Technology, Volume 1: Advances in Milk Processing 2. Tamime,A.Y. and Barry, A. LawMechanisation and Automation in Dairy Technology. 3. McDougall,A. The HACCP Food Safety 4. Tamime,A. Milk Processing and Quality Management (Society of Dairy Technology series) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
7 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Süt endüstrisinde kullanılan yeni teknolojilerden haberdar olunur | |||||||
2 | Süt ve ürünlerine ilave edilen yeni katkılar bilinir. | |||||||
3 | Süt ve ürünlerinde kullanılan yeni ambalaj maddeleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunur | |||||||
4 | Süt ve ürünlerinde kullanılan yeni kültür ve enzimler bilir. | |||||||
5 | Yeni teknolojilerin takipçisi olmanın önemini kavrar | |||||||
6 | Geliştirilen yeni teknolojilere ulaşma yollarını öğrenir. | |||||||
7 | Yeni süt ürünleri üretme ve geliştirme becerisi kazanır | |||||||
8 | Süt işletmeleri ve ürünlerinde kalite kavramını geliştirmeyi öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 4 | 8 | 32 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |