Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Et Teknolojisinde Yeni Gelişmeler | GDM 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Et İşleme Teknolojisi |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLİZ HASKARACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yüksek lisans öğrencilerinin et endüstrisinde kullanılan yeni makinelerden, teknolojiden ve yeni geliştirilmiş ürünler hakkında bilgilendirmek amacı içerir. |
Dersin İçeriği | Bu ders et teknolojisinda yeni kullanıma geçmiş veya üzerine yapılan bilimsel çalışmalar tamamlanmış gelişmeleri incelemeyi ve sunmayı kapsar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yeni teknolojilerin takipçisi olmanın öneminin bilincine varır | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Et endüstrisinde yeni geliştirilmiş muhafaza yöntemlerinden haberdar olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Et endüstrisinde yeni geliştirilmiş proses yöntemlerinden haberdar olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Yeni geliştirilmiş et teknolojileri hakkında bilgi ve detaya ulaşabilir | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Yeni geliştirilmiş teknolojileri sunabilir | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Yeni geliştirilmiş teknolojilerin avantajlarını ve dezavantajlarını tartışabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
7 | Et işletmelerinde uygulanan otomasyonunu hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
8 | Et ürünlerinde kullanılan yeni paketleme malzemelerini tanır | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
9 | Et ürünleri üretiminde kullanılan starter kültür hakkında yapılan çalışmaları takip eder ve bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrik akımı uygulamasının etin kalitesine, rengine, yumuşaklığına etkisi | |
2 | Et kalitesi için gen teknolojisi | |
3 | Et kalitesi için gen teknolojisi | |
4 | Et rengi, kalitesi, tüketilebilirliği üzerine elektriksel uyarının etkisi | |
5 | Et ürünleri teknolojilerindeki yenilikler | |
6 | Yağı azaltılmış et ürünleri üretimi | |
7 | Et ve sağlık konusunda yeni gelişmeler | |
8 | Kesim hanedeki otomasyon | |
9 | İşletmelerdeki otomasyon | |
10 | Et işlemede kullanılan yüksek basınç | |
11 | Starter kültürdeki son gelişmeler | |
12 | Paketlemedeki yeni gelişmeler | |
13 | Radyasyon uygulanması | |
14 | yeni geliştirilen muhafaza yöntemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Advanced Technology for Meat Processing, 2004, edited by Leo M.L. Nollet |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
7 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yeni teknolojilerin takipçisi olmanın öneminin bilincine varır | |||||||
2 | Et endüstrisinde yeni geliştirilmiş muhafaza yöntemlerinden haberdar olur | |||||||
3 | Et endüstrisinde yeni geliştirilmiş proses yöntemlerinden haberdar olur | |||||||
4 | Yeni geliştirilmiş et teknolojileri hakkında bilgi ve detaya ulaşabilir | |||||||
5 | Yeni geliştirilmiş teknolojileri sunabilir | |||||||
6 | Yeni geliştirilmiş teknolojilerin avantajlarını ve dezavantajlarını tartışabilir | |||||||
7 | Et işletmelerinde uygulanan otomasyonunu hakkında bilgi sahibi olur | |||||||
8 | Et ürünlerinde kullanılan yeni paketleme malzemelerini tanır | |||||||
9 | Et ürünleri üretiminde kullanılan starter kültür hakkında yapılan çalışmaları takip eder ve bilgi sahibi olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |