Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikrobiyolojide Kullanılan Besiyerleri | GDM 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERAP COŞANSU AKDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tez çalışmaları öncesinde yüksek lisans öğrencilerinin Gıda Mikrobiyolojisi laboratuarı ile ilgili eksikliklerinin teorik bilgiler yanında laboratuarda yapılacak uygulamalarla giderilmesi. |
Dersin İçeriği | Besiyerinin tanımı ve sınıflandırılması, Besiyeri bileşimine giren maddeler, Besiyerlerinin hazırlanması ve hazırlama şekilleri, Sterilizasyon, Sterilizasyon sonrası işlemler, Dehidre besiyeri katkıları, Kullanıma hazır besiyerleri, Hazırlanmış besiyerlerinin depolanması, Besiyerlerinin kullanımı, Amaca uygun besiyeri seçimi ve besiyeri hataları, Kalite kontrolü. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Besiyerlerini tanımlar ve farklı kriterlere göre sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Besiyeri bileşimine giren maddelerin özelliklerini ve fonksiyonlerını anlatır | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Besiyeri hazırlama şekillerini bilir | Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
4 | Besiyeri katkılarının özelliklerini anlatır | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Sterilizasyon yöntemlerini karşılaştırır | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Amaca göre hangi besiyerinin seçileceğine karar verir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Besiyerinin tanımı ve sınıflandırılması | |
2 | Besiyeri bileşimine giren maddeler: su, peptonlar, ekstraktlar, jellestiriciler, karbohidratlar, | |
3 | Besiyeri bileşimine giren maddeler: tuz, tampon maddeler, indikatörler, inhibitörler, vd. | |
4 | Besiyerlerinin hazırlanması ve hazırlama şekilleri | |
5 | Sterilizasyon, Sterilizasyon sonrası işlemler | |
6 | Dehidre besiyeri katkıları, Kullanıma hazır besiyerleri | |
7 | Membran filtrasyon | |
8 | Hazırlanmış besiyerlerinin depolanması, Besiyerlerinin kullanımı | |
9 | Amaca uygun besiyeri seçimi | |
10 | Besiyeri hataları | |
11 | Kalite kontrolü | |
12 | Kültür koleksiyonu ve otokontrol | |
13 | Besiyeri örnekleri | |
14 | Genel değerlendirme ve tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Doç. Dr. Serap COŞANSU AKDEMİR, Mikrobiyolojide Kullanılan Besiyerleri Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2] Mikrobiyolojide Kullanılan Besiyerleri, 1995, A. Kadir Halkman |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
7 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Besiyerlerini tanımlar ve farklı kriterlere göre sınıflandırır | 5 | 5 | |||||
2 | Besiyeri bileşimine giren maddelerin özelliklerini ve fonksiyonlerını anlatır | 4 | 5 | |||||
3 | Besiyeri hazırlama şekillerini bilir | 4 | 5 | |||||
4 | Besiyeri katkılarının özelliklerini anlatır | 4 | 5 | |||||
5 | Sterilizasyon yöntemlerini karşılaştırır | 4 | 5 | |||||
6 | Amaca göre hangi besiyerinin seçileceğine karar verir | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |