Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikroorganizmalarda Hücre Yapıları ve Fonksiyonlar | GDM 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERAP COŞANSU AKDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tez çalışmaları öncesinde yüksek lisans öğrencilerine mikroorganizmaların hücre yapıları ve fonksiyonları ile ilgili detaylı bilgi verilmesi. |
Dersin İçeriği | Mikroorganizmaların sınıflandırılması, Ökaryotik ve prokaryotik hücre farklılıkları, Bakteri genomu ve replikasyonu, Sitoplâzmada bulunan yapılar, Membran ve madde transportu, Hücre duvarı ve Gram reaksiyonu, Yüzeysel strüktür, kapsül, mukoz maddelerin kimyasal yapıları ve fonksiyonları, Fungus ve alglerdeki hücresel yapı farklılıkları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikroorganizmaları sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Ökaryotik ve prokaryotik hücre arasındak farkları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
3 | Sitoplazma mebranının fonksiyonlarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Hücre duvarı yapısı ve gram reaksiyonu yapısı arasındaki ilişkiyi tartışır | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Bakteri DNA sı ve fonksiyonlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
6 | Ökaryotik hücre organellerinin fonksiyonlarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Mikroorganizmaların sınıflandırılması | |
2 | Ökaryotik ve prokaryotik hücre farklılıkları | |
3 | Bakteri genomu, Genetik kodlar | |
4 | Replikasyon | |
5 | Protein sentezi | |
6 | Ökaryotlarda mitoz ve mayoz bölünme | |
7 | Bakterilerde mutasyon, Genetik rekombinantlar | |
8 | Sitoplazmada bulunan yapılar: mitokondri, kloroplast, plastid yapı ve fonksiyonları, | |
9 | Sitoplazmada bulunan yapılar: ribozom, plazmid, nişasta, glikojen yapı ve fonksiyonları, | |
10 | Sitoplazmada bulunan yapılar: trigliserid, polihidroksi butirik asit, polifosfat, kükürt granülleri yapı ve fonksiyonları | |
11 | Membran ve madde transportu | |
12 | Hücre duvarı ve Gram reaksiyonu | |
13 | Yüzeysel strüktür, kapsül, mukoz maddelerin kimyasal yapıları ve fonksiyonları | |
14 | Fungus ve alglerdeki hücresel yapı farklılıkları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Doç. Dr. Serap COŞANSU AKDEMİR, Mikroorganizmalarda Hücre Yapıları ve Fonksiyonları Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2] Fundamentals of Microbiology, I. Edward Alcamo, 2001, 6th Edition. [3] Mikrobiyoloji, M.L. Çakmakçı, A.G. Karahan, İ. Çakır, 2008. [4] Hücre Kültür Teknikleri-1: Kuramsal, Prof. Dr. Şeminur Topal [5] Temel Mikrobiyoloji, Genişletilmiş İkinci Baskı. Prof. Dr. Mustafa Arda, Medisan Yayın Serisi no 46. 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
7 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mikroorganizmaları sınıflandırır | |||||||
2 | Ökaryotik ve prokaryotik hücre arasındak farkları açıklar | |||||||
3 | Sitoplazma mebranının fonksiyonlarını anlatır | |||||||
4 | Hücre duvarı yapısı ve gram reaksiyonu yapısı arasındaki ilişkiyi tartışır | |||||||
5 | Bakteri DNA sı ve fonksiyonlarını bilir | |||||||
6 | Ökaryotik hücre organellerinin fonksiyonlarını anlatır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |