Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat Tarihinde Üslup Araştırmaları | SAN 504 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Lisans Programındaki Sanat Tarihine Giriş dersini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELA TAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Ela TAŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Araştırmacının tarihsel süreç içerisinde meydana getirilen kültür varlıkları ve sanat yapıtlarını; dönem, bölge, biçim, malzeme-teknik ve süsleme açısından, sanat tarihi disiplini içerisinde sınıflandırma, karşılaştırma değerlendirme yapabilmesini sağlamak |
Dersin İçeriği | Sanatın doğuşu, antikitede mimarlık, resim, heykelin temel ilkeleri, din-sanat ilişkisi, Hristiyan sanatında doğu-batı ilişkileri, sanatta Ortadoğu ve Asya ilişkileri, Türk-İslâm sanatının ilkeleri, sanatta bölgesel etkileşimler, Avrupa ve dünyada Rönesans ve sonrası. anadolun Türk sanatında üslup dönemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanatın doğuşuna etki eden faktörleri yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Din-sanat ilişkisini değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Türk-İslâm sanatının ilkelerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
4 | Resim sanatında kronolojik ve bölgesel gelişimini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
5 | Avrupa ve dünyada Rönesans ve sonrasının sanat akımlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Alanı hakkında tez konusu önerir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve tanımlar | |
2 | Tarihsel dönemler (Neolotikten yakınçağa) kronolojisi | |
3 | üslupları doğuran nedenler | |
4 | Din-sanat ilişkisi /sanat ortamları (Ortadoğu-Avrupa) | |
5 | coğrafya ve sanat ilişkisi | |
6 | Güç (Ekonomi ve iktidar) ve sanat ilişkisi | |
7 | Kültürel etkileşimler ve sanat ilişkisi | |
8 | Sanat alanlarına göre Üsluplar (Arkaik, Klasik, Gotik, Rönesans, Barok vb) | |
9 | Mimarlık sanatında üsluplar | |
10 | Heykel sanatında üsluplar | |
11 | Resim/tasvir sanatında üsluplar | |
12 | Doğu ve batı üslupları | |
13 | Sunumlar | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | KANTEV, D., The Symbol of the Beast the Animal-Style Art of Eurasia, New York, 1957. Selçuk MÜLAYİM, Sanat Tarihi Metodu, İstanbul 1995 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimini çizer | X | |||||
3 | Sanatsal üsluplar ve ayırt edici özelliklerini kavrar | X | |||||
4 | Kültür varlıklarımızın özellikleri ve dünya sanat tarihine katkılarını sorgular | X | |||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade eder | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır | X | |||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünür | X | |||||
8 | Modern ya da tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirir | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanatın doğuşuna etki eden faktörleri yorumlar | 5 | |||||||
2 | Din-sanat ilişkisini değerlendirir | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Türk-İslâm sanatının ilkelerini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Resim sanatında kronolojik ve bölgesel gelişimini açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
5 | Avrupa ve dünyada Rönesans ve sonrasının sanat akımlarını değerlendirir | ||||||||
6 | Alanı hakkında tez konusu önerir | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 17 | 17 |
Kısa Sınav | 1 | 9 | 9 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |